بیژن نوباوه عضو جبهه پایداری:

اصولگرایی تمام شده است/ کِی نامردی کردیم و جبهه پایداری لیست مستقل داد؟

فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری گفت: یکی از شعارهای جبهه پایداری جلوگیری از برهم خوردن وحدت است، برای همین جبهه پایداری ترجیح می دهد اصلا {در جلسات شورای وحدت} شرکت نکند که بعد به نام او نگویند وحدت شکسته شد. اگر نخواهند از ظرفیت جبهه پایداری استفاده کنند خودشان شکست می خورند.

اصولگرایی تمام شده است/ کِی نامردی کردیم و جبهه پایداری لیست مستقل داد؟
کد خبر: 337998
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۱:۵۴:۴۹

اعتمادآنلاین| بیژن نوباوه معتقد است «اصولگرایی تمام شده و عرصه سیاسی را باید به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرد».

بخش‌هایی از گفتگوی بیژن نوباوه را در ادامه بخوانید؛

  • (درباره محوریت شورای وحدت): اگر بخواهیم جا پای گذشته بگذاریم و لیدرها همان کسانی باشند که در انتخابات مجلس دهم لیست بستند، اصلا به نتیجه امیدوار نیستم چون با آن آقایان کار کردم و سابقه بدی از آنها سراغ دارم. معتقدم اصل و مبنا در بستن فهرست باید بر انتخاب کسانی باشد که با دیدن نام آنها مردم اطمینان کنند، در این صورت وحدت خود به خود شکل می گیرد.
  • مردم از شعارهای جریان‌های سیاسی زخم خورده‌اند و شاهدیم شخصیت‌های کاریزماتیک، با ایمان و کارآمد در بدنه این جریان‌ها کم هستند بنابراین افکار عمومی به فهرست‌های جناحی نمی‌تواند اعتماد کند.
  • به نظرم من جریان اصولگرا را باید بردارند و جریان انقلابی را مطرح کنند چون چتر جریان انقلابی خیلی بازتر از یک جریان فکری خاص است. در جریان انقلاب شاید اختلاف سلیقه باشد، اما اساس تفکرات فرقی نمی‌کند چون افراد انقلابی منافع ملی را می‌شناسند، کاریزماتیک، کارگرا، پاکدست و با ایمان هستند. چنین شاخصه‌هایی خیلی با ارزش‌اند.
  • اگر معنی نیروهای انقلاب، جریان اصولگرایی با همان تعاریف قبلی باشد، رأی درصدی از جامعه را از دست می دهیم.
  • افراد کاریزمای مجلس قبل کاملا معلوم هستند. جریان ها برای انتخاب نامزد باید بررسی کنند ببینند فرد کاریزما دارد یا خیر و نتیجه کارش در مجلس چه بوده است؟ معتقدم حتی یک نفر از افراد سنتی که در گذشته فقط قیافه نمایندگی به خود می‌گرفتند دیگر نباید وارد مجلس شوند. وقتی در کنار نامزد کاریزما انقلابی، نام 20 جوان هم در فهرست باشد، مردم به آنها هم رأی می دهند دیگر نمی‌پرسند اینها هیأت برو هستند یا خیر؟ بلکه می‌گویند «اینها همه بچه‌های انقلاب و همه شان خوب هستند». ضمن آنکه مجلس باید چند طیفی باشد تا آنها با هم بحث کنند. در مجلس هشتم فراکسیون اصلاح طلبان 60 عضو داشت، در خیلی مسائل همچون کارگری و آموزشی با یکدیگر هم عقیده بودیم و همفکری می‌کردیم.
  • اولا هیچ گاه جبهه پایداری خودش به تنهایی لیست نبسته است. ثانیا بدون توجه به جریان‌سازی‌هایی که می‌شود، عملکرد بچه‌های جبهه پایداری را بررسی کنید. خیلی از جریان‌های اصولگرا، پایداری‌ها را قبول نداشتند چون خودشان دچار مشکل بودند. همان روز تصویب برجام در مجلس، برخی نمایندگان اصولگرا در بیمارستان خوابیدند و گفتند مریضیم داریم می‌میریم.
  • (درباره اختلاف افکنی جبهه پایداری): هر کسی گفته باید مصداق بیاورد. صدر اسلام به پیامبر و حضرت علی هم اتهام می زدند بنابراین این اتهام زنی ها مهم نیست.
  • (درباره عدم همراهی جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری سال 92): خیر اصلا این طور نبود. کجا جبهه پایداری لیست مستقل داد؟
  • (درباره لیست انتخابات مجلس نهم): آنجا آنها می خواستند نظر خودشان را تحمیل کنند. از جبهه پایداری فقط تعداد معدودی که بیشترین رأی را داشتند می‌خواستند در لیست قرار دهند و بقیه را کنار بگذارند. در تهران چه کسی رأیش بیشتر از من است؟
  • از آن 4-5 شخصیت اصلی که بگذریم در سطح بعدی من بالاترین رأی را داشتم، اما همین آقایان اسم من را جزء نفرات آخر می‌گذاشتند. همین آخر لیست هم که نام مرا می‌گذاشتند با زور و آژان‌کشی بود. چون رفقایشان را آورده بودند. اصلا واقعگرا عمل نمی کنند. من به تنهایی به آندازه 20 نفرشان در تهران رأی دارم.
  • نمی توانند با من لج کنند، قدرت این کار را ندارند چون در هر زمینه‌ای از من ضعیف‌تر هستند. هدفشان این بود که از نام ما استفاده کنند، برای رأی آوردن آدم‌های خودشان. جبهه پایداری کدام نامردی را انجام داده است؟ هرگز چنین کاری نکرده است. دوره گذشته در مسجد خیابان استاد نجات الهی پانصد نفر را دعوت کردند و از آنها لیست پیشنهادی خواستند، یک لیست هم از نخبگان گرفتند، یک لیست را هم براساس نظرخواهی عمومی نوشتند، در تمام آن لیست ها من نهایتا هفتم یا هشتم بودم اما وقتی لیست را بستند من را سی و پنجم نوشتند. نظر مردم را لحاظ نمی کنند و خودشان هم نمی شناسند نتیجه این می شود که مردم رأی نمی دهند.
  • گمانه‌زنی‌ها در این رابطه همه ناصحیح است و آقای جلیلی اصلا نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود. او نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد.
  • (درباره نتیجه کار شورای وحدت): باید دید گردانندگان این شورا چه کسانی هستند، اینکه به نام شورای وحدت همه را پای کار بیاورند و بعد چیز دیگری از کار در بیاورند فکر نمی‌کنم به نتیجه برسد. در مجموع اگر گردانندگان همان آدم‌های قبلی باشند امیدی به شورای وحدت نداریم.
  • نشنیدم و فکر هم نمی کنم جبهه پایداری لیست جدا بدهد، معمولا جبهه پایداری لیست مشترک داشته منتها تعداد سهمیه‌های خودش را همیشه داشته است. ضمن آنکه یکی از شعارهای جبهه پایداری جلوگیری از برهم خوردن وحدت است، برای همین جبهه پایداری ترجیح می‌دهد اصلا {در جلسات} شرکت نکند که بعد به نام او نگویند وحدت شکسته شد. اگر نخواهند از ظرفیت جبهه پایداری استفاده کنند خودشان شکست می خورند.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها