کد خبر: 338045
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

سعید ملایی: دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهم/ بسکتبال ایران در یک لحظه نابود شد/ داستان حق پخش فوتبال ایران ادامه دارد

درست بعد از پایان رقابت‌های جام‌جهانی جودو در ژاپن، شایعه پناهندگی سعید ملایی سر زبان‌ها افتاد. هرچند او شایعه پناهندگی‌اش را تکذیب کرد، اما اعلام کرد در مسابقات المپیک با پرچم IOC شرکت خواهد کرد. او همچنین در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران انجام داد گفت دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهد.

حجم ویدیو: 13.44M | مدت زمان ویدیو: 00:03:29 دانلود ویدیو
کد خبر: 338045
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دنیای ورزش در هفته‌ای که گذشت حاشیه‌های زیادی داشت. در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین نگاهی می‌اندازیم به شایعه پناهندگی سعید ملایی، قهرمان جودوی ایران، شکست‌های عجیب تیم ملی بسکتبال ایران در جام‌جهانی 2019 چین و همچنین درخواست کمک وزیر ورزش و جوانان از نمایندگان مجلس برای مذاکره با صداوسیما در رابطه با دریافت حق پخش فوتبال.

سعید ملایی و شایعه پناهندگی

درست بعد از پایان رقابت‌های جام‌جهانی جودو در ژاپن، شایعه پناهندگی سعید ملایی سر زبان‌ها افتاد. هرچند او شایعه پناهندگی‌اش را تکذیب کرد، اما اعلام کرد در مسابقات المپیک با پرچم IOC شرکت خواهد کرد. او همچنین در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران انجام داد گفت دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهد.

حالا ماجرای سعید ملایی هر روز پیچیده‌تر می‌شود. ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، با تمام توان تلاش می‌کند جودوی ایران را تعلیق کند و سیدرضا صالحی‌امیری هم در نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده فدراسیون جهانی جودو قصد دارد برای ورزش ایران مشکل‌تراشی کند. صالحی‌امیری در نامه‌اش اعلام کرده ویزر در حاشیه مسابقات جهانی ژاپن شرایط دلهره‌آور و پراسترسی را برای سعید ملایی به تصویر کشیده و به او القا کرده که در صورت بازگشت به وطن، با مشکل مواجه خواهد شد.

ویزر در یکی از شبکه‌های اجتماعی کمپینی به راه انداخته و تلاش دارد شرایط را برای تعلیق جودوی ایران فراهم کند. او که رابطه نزدیکی هم با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارد اعلام کرده به زودی برنامه فدراسیون جهانی درباره ایران اعلام خواهد شد.

سعید فائقی، معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره پرونده سعید ملایی گفت: «بعد از مصاحبه سعید ملایی، شرایط برای ورزش ایران کمی پیچیده شده است.»

بسکتبال ایران در یک لحظه نابود شد

بسکتبال ایران که با هزار امید راهی جام‌جهانی شده بود بدترین شروع ممکن را در این بازی‌ها داشت. شاگردان شاهین‌طبع در حالی‌ که در اولین بازی خودشان برابر پورتوریکو قرار گرفته بودند بازی برده را با باخت عوض کردند تا شرایط روحی مناسبی در بازی دوم نداشته باشند.

آنها دومین بازی‌ خود برابر تونس را هم واگذار کردند تا تقریباً شانسی برای صعود از گروه‌شان نداشته باشند.

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به همین موضوع اشاره کرد و گفت: متاسفانه بازیکنان تحت تاثیر بازی برابر پورتوریکو بودند. همین موضوع باعث شد تیم ملی تونس از ابتدای مسابقه نبض بازی را در دست بگیرد و ایران را تحت‌ فشار قرار دهد.

تیم ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل اسپانیا باز هم در دقایق پایانی نتیجه را واگذار کرد و وارد جدول بازنده‌ها شد تا همچنان برای کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد.

داستان حق پخش فوتبال ایران ادامه دارد

ماجرای حق پخش فوتبال ایران پایانی ندارد. چند سال است فدراسیون فوتبال به همراه وزارت ورزش و جوانان تلاش دارند صداوسیما را مجاب کنند تا حق پخش فوتبال را پرداخت کند؛ اما این سازمان هرگز زیر بار پرداخت حق پخش بازی‌های لیگ برتر نرفته است.

طبق قانون جدید فیفا، فدراسیون‌های فوتبال موظف به دریافت حق پخش و توزیع عادلانه آن بین تیم‌های حاضر در لیگ‌های داخلی هستند. به همین خاطر وزارت ورزش و جوانان هم در ماه‌های گذشته تلاش کرده با صداوسیما به توافق برسد، اتفاقی که تاکنون به نتیجه نرسیده است. حالا مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، از نماینده‌های مجلس خواسته برای حل شدن این موضوع با وزارت ورزش و جوانان همکاری کنند. باید منتظر ماند و دید ماجرای حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران به کجا ختم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها