کد خبر: 338049
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۵:۱۳:۲۴
| |

معاون رئیس‌جمهوری:

تعداد بانک‌های اعطاکننده تسهیلات اشتغال روستایی افزایش می‌یابد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: تعداد بانک‌های اعطاکننده تسهیلات ‌اشتغال پایدار روستایی در سطح کشور افزایش می‌یابد.

تعداد بانک‌های اعطاکننده تسهیلات اشتغال روستایی افزایش می‌یابد
کد خبر: 338049
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۵:۱۳:۲۴

اعتمادآنلاین| جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر جز بانک کشاورزی، دیگر بانک‌ها و موسسه‌ها آورده لازم برای پرداخت تسهیلات را به طور کامل نمی‌توانند تامین کنند که برای حل این مشکل برخی بانک‌ها به این تعداد اضافه می‌شود.


وی اضافه کرد: از 112 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور 92 هزار میلیارد ریال پرداخت شد که در صدد هستیم باقی‌مانده این میزان ‌نیز در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه شرایط کشور در حوزه درآمدی دشوار است، بیان کرد: باید با توجه به شرایط امروز کشور، توقع‌ها را نیز نسبت به نظام بانکی واقع‌بینانه‌تر کنیم و در راستای جلوگیری از فشار بیشتر به بانک‌ها به موازات بخش تولید نیز باید تلاش شود.

آمادگی برای رایزنی با مدیران عالی بانک‌ها برای حل مشکلات آذربایجان‌غربی

معاون رییس جمهوری و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان مصارف بانکی محدود است، ادامه داد: در صورتی که نیاز به افزایش سهم مصارف نسبت به منابع بانک‌ها وجود داشته‌باشد، آماده رایزنی با مدیران عالی بانکی در تهران هستیم تا مشکل استان حل شود.


انصاری توجه به کشت گلخانه‌ای را برای توسعه بخش کشاورزی کم‌آب‌بر ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی باید بهره‌برداران را به توسعه این بخش تشویق کند و ما نیز زمینه‌های تخصیص آب به‌ویژه در حوضه دریاچه ارومیه را فراهم می‌کنیم.


وی همچنین نبود اراده در مدیران را مشکل اصلی واگذاری طرح‌های بهره‌برداری شده به بخش خصوصی بیان کرد و افزود: مدیران باید باور کنند که با واگذاری این طرح‌ها مشکلی در ارائه خدمات ایجاد نمی‌شود.


آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های پیشرو در اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بود و رتبه برتر کشوری را در مرحله نخست این طرح کسب کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها