وزیر تعاون تأکید کرد:

لزوم جذب مشارکت عمومی برای مهار خط فقر در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید قدم‌های خوبی برای توسعه تعاون در کشور برداشته است و برای مهار خط فقر ‌عزم جدی دارد.

لزوم جذب مشارکت عمومی برای مهار خط فقر در کشور
کد خبر: 338054
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۵:۲۲:۱۳

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری در جریان سفر خود به استان یزد در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد - اظهار کرد: نظام سلطه طمع کرده و همه توان خود را علیه ملت ایران به کار گرفته و از همکاران و همراهان خود خواسته که در این راه او را همراهی کنند. اما شکست‌های متعددی هم که در این حرکات نصیب دشمن شده به خوبی نشان داده که ملت ایران اگر تمام راه هایش هم بسته باشد، باز هم خود را به مقاصدش می‌رسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاریخ نشان داده که هرچه تحریم‌ها بیشتر شده، ملت ایران با تلاش و جدیت بیش‌تر ایستادگی کرده و زمینه ایستادن روی پای خود را به وجود آورده‌اند.

شریعتمداری تصریح کرد: با این وجود این فشارها مسئولیتی که بر دوش مسئولان قرار گرفته را بسیار سنگین‌تر کرده و باید همه تلاش کنیم که مشکلات مردم را برطرف کنیم. در بسیاری از شهرها الان افرادی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این موضوع زندگی را برای این افراد سخت کرده است.

وی با اشاره به این‌که یزد همیشه آمار بیکاری پایینی داشت گفت: الان با مشکلاتی که در کشور به وجود آمده، آمار بیکاری در یزد هم افزایش یافته است.

این مقام مسئول افزود: قریب 30 درصد از مردم در جوامع روستایی و شهری نزدیک خطوط فقر زندگی می‌کنند و برای حل این موضوع نیازمند مشارکت همه مردم هستیم.

وی گفت: اعتبارات دولت برای برخورد با فقر، سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان بوده و برای امسال تلاش شده که به 8400 میلیارد تومان برسد ولی سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که بیش از 70 درصد این رقم امکان تامین بودجه ندارد.

شریعتمداری گفت: معتقدیم که تمام اطلاعات و آمارهای فعالیت‌هایی که به مردم ارائه می‌شود باید به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه تعاون هم بالغ بر 93 هزار تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند که نقش بسیار مهمی در اقتصاد جامعه به ویژه اقتصاد خرد را بر عهده دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها