کد خبر: 338081
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بیماری پنهان شده 10 رهبر جهان؛ از اسیب شنوایی ریگان تا سندرم اسپرگر پوتین

بسیاری از رهبران جهان سعی می‌کنند بیماری خود را مخفی نگه دارند تا مردم دچار پریشانی و نگرانی از وضعیت آینده کشورشان نشوند. برخی از رهبران مثل هیتلر، قذافی و آبراهام لینکلن بیماری روانی داشتند و بعضی دیگر مثل ریگان، جرج واشینگتن، پوتین، کندی و روزولت به مشکلات جسمی مبتلا بودند.

بیماری پنهان شده 10 رهبر جهان؛ از اسیب شنوایی ریگان تا سندرم اسپرگر پوتین
کد خبر: 338081
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - رهبران موفق قوی و قاطع‌اند؛ به همین دلیل وقتی رئیس‌جمهوری بیمار می‌شود می‌خواهد آن را از همه پنهان کند. بیشتر رؤسای جمهور آمریکا مشکلات جدی جسمانی داشتند. رهبران کشورهای دیگر نیز بیماری‌های پنهانی داشته‌اند، اما اینکه مردم هم از این بیماری‌ها خبردار بوده‌اند یا خیر داستان دیگری است.

اعتمادآنلاین ، به نقل از چیت‌شیت، فهرستی از 10 رهبر جهان، که بیماری‌شان را پنهان می‌کردند، تهیه کرده است:

1- رونالد ریگان

آسیب شنوایی

ریگان

وقتی کاخ سفید اعلام کرد رونالد ریگان در انظار عمومی از سمعک استفاده خواهد کرد، مردم بسیار نگران شدند. آنها نمی‌دانستند سال‌هاست که ریگان نمی‌تواند صداهای بلند را بشنود، تا زمانی که شخصی در صحنه فیلمبرداری با یک هفت‌تیر بسیار نزدیک به گوش او شلیک کرد.

او بیماری چشمی نزدیک‌بینی هم داشت، اما آن را درمان نمی‌کرد که از عینک استفاده نکند و به جای آن فقط در یکی از چشم‌هایش لنز می‌گذاشت تا بتواند واکنش مردم را هنگام سخنرانی‌هایش ببیند و با چشم دیگر از روی نوشته بخواند.

2- جرج واشینگتن

خوانش‌پریشی (اختلال در توانایی خواندن)

جرج واشنگتن

این حقیقت که جرج واشینگتن به خاطر این بیماری نمی‌توانست بخواند مردم را نگران نمی‌کرد، زیرا او اولین رئیس‌جمهور آنان بود و شخص دیگری نبود که جرج واشینگتن را با او مقایسه کنند اما او واقعاً نمی‌توانست املای درست کلمات را بنویسد.

3- جان اف کندی

بیماری آدیسون، خوانش‌پریشی و هزاران بیماری دیگر

کندی

مردم می‌دانستند که کندی کمردرد دارد، اما نمی‌دانستند به هزار بیماری دیگر هم مبتلاست. مدارک پزشکی او که بعدها برملا شد نشان داد بیماری‌های جسمی فراوانی داشته و قرص‌های متعددی مصرف می‌کرده است که مردم در آن زمان از این موضوع مطلع نبودند.

او مشکل خوانش‌پریشی هم داشت و اغلب سعی می‌کرد مردم نفهمند در بیمارستان بستری شده است. کندی هشت نوع قرص مصرف می‌کرد، اما این موضوع را مخفی نگه می‌داشت تا بتواند در ادوار بعدی ریاست جمهوری نیز حضور پیدا کند.

4- آدولف هیتلر

خودبیمارانگاری و احتمال پارکینسون

هیتلر

هیتلر در دوران حکومتش بسیار مریض بود، اما سعی می‌کرد این مساله را از مردم پنهان کند تا آنها ضعف او را نبینند. وضعیت سلامت جسمی و روانی هیتلر رو به وخامت می‌رفت، اما با آمپول‌های مت‌آمفتامین (شیشه)، که مسکنی قوی بود، خود را سرپا نگه می‌داشت. گزارشی از هیتلر در دست است که می‌گوید او به رعشه می‌افتاده و نشان از ابتلای او به بیماری پارکینسون هم بوده است.

شایعه شده بود که برادر هیتلر هم معلولیت داشت و در هفت‌روزگی فوت کرد، به همین خاطر او تصمیم گرفت معلولان را به شیوه نازیسم بکشد.

5- معمر قذافی

اختلال شخصیت مرزی

قذافی

شرح حال روانی سیا از قذافی نشان داد این دیکتاتور اهل لیبی اختلال شخصیت مرزی داشته است. گزارش‌ها حاکی از آن بود که معمر قذافی از خود رفتارهای عجیب نشان می‌داد و وقتی فشار زیادی بر او وارد می‌شد نمی‌توانست به درستی تصمیم بگیرد. بعید است که مردم در آن زمان از بیماری او اطلاع یافته باشند، اما مطمئناً با دیدن خشونت او و شیوه رهبری وحشیانه‌اش از شنیدن این خبر غافلگیر نخواهند شد.

6- ولادیمیر پوتین

سندروم اسپرگر

پوتین

یواس‌ای تودی طی گزارشی در سال 2008 که بر اساس تحقیقی از پنتاگون بود عنوان کرد که رئیس‌جمهور روسیه به سندروم اسپرگر (یکی از انواع اوتیسم) مبتلاست. البته پنتاگون بدون گرفتن آزمایش از مغز او نمی‌تواند این مساله را اثبات کند، اما محققان فکر می‌کنند سیستم عصبی پوتین در زمان نوزادی آسیب دیده است و یک بیماری نورولوژیکی دارد که مردم از آن بی‌خبرند.

سخنگوی دولت روسیه این موضوع را تکذیب کرد و گفت رؤسای سازمان اطلاعاتی آمریکا می‌خواهند از راه دور بیماری دیگران را تشخیص دهند و این موضوع آن‌قدر احمقانه است که ارزش صحبت کردن هم ندارد.

7- تئودور روزولت

نابینایی و آسم شدید

روزولت

کاخ سفید اعلام کرد که یک چشم روزولت تقریباً نابیناست و قدرت بینایی او از زمانی که نوجوان بوده و نزدیک‌بینی داشته بدتر شده است.

روزولت به آسم شدید هم مبتلا بود که مردم نمی‌دانستند زیرا سعی می‌کرد خود را در فعالیت‌های فیزیکی خوب نشان دهد؛ مثلاً در زمان جنگ آمریکا و اسپانیا او در سِمت ستوان یکم خدمت می‌کرد و هنگام ماه عسل با همسرش در تپه‌های سوئیس در مسابقه ماراتن شرکت کردند.

8- آبراهام لینکلن

افسردگی شدید و سندروم مارفان

لینکلن

لینکلن به راحتی می‌توانست مشکل افسردگی‌اش را پنهان کند چون در آن زمان رسانه‌های خبری نبودند که هر حرکت رئیس‌جمهور را به دقت بررسی کنند. افسردگی او آن‌قدر شدید بود که درد زیادی را متحمل می‌شد. این درد نیز بابت سندروم مارفان بود. مارفان اختلالی ژنتیکی است که بافت‌های متصل بدن را درگیر می‌کند و در رشد اعضای بدن تاثیر می‌گذارد.

آبراهام لینکلن این بیماری را از مردم مخفی می‌کرد به طوری که حتی سخنرانی‌ای درباره سلامت و سرزندگی ایراد کرد. اما در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش از پا افتاد و این مساله تا جایی پیش رفت که جلسه‌هایش با کابینه را در اتاق خواب برگزار می‌کرد.

9- بیل کلینتون

آسیب شنوایی

کلینتون

زمان زیادی گذشت تا مردم آمریکا بفهمند که رئیس‌جمهور سابق‌شان نقص شنوایی داشته است. پزشکان دست آخر در سال 1997 دو سمعک برای او کار گذاشتند. علت کم‌شنوایی او این بود که در جوانی ساعات زیادی را به تمرین موسیقی در یک گروه می‌پرداخت. پزشکان او آن‌قدر این سمعک‌ها را درون گوش بردند که با چشم غیرمسلح در انظار عمومی قابل تشخیص نباشد.

10- توماس جفرسون

خوانش‌پریشی و لکنت زبان

جفرسون

مادر توماس جفرسون به دلیل مشکل یادگیری او در مدرسه مجبور شد او را به مدرسه نفرستد و خود در خانه به توماس درس بدهد. برخی از تاریخ‌نویسان می‌گویند او به حدی لکنت زبان داشت که کمتر در جمع مردم سخن می‌گفت.

جفرسون این مشکل را از همه پنهان کرده بود به طوری که به جای آنکه سالانه در جلسه کنگره شرکت کند، منشی‌اش پیامی برای کنگره می‌نوشت و به آنها می‌داد. توماس جفرسون در طول دوران ریاست جمهوری‌اش تنها دو بار در جمع مردم سخنرانی کرد که ادعا می‌کنند این مساله به خاطر فوبیای او از اجتماع بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها