محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس شورای اسلامی:

بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به بدعهدی‌ غربی‌ها در عمل به تعهداتشان درقبال توافق با ایران، گفت: به دلیل این بدعهدی‌‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است.

بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است
کد خبر: 338142
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۰۹:۵۳:۵۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران، بیان کرد: در برجام پیش‌بینی شده بود که هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد، طرف دیگر به شرایط قبل از برجام برگردد و طبیعی است که از روزهای اول اجرای برجام که جمهوری اسلامی ایران حتی جلوتر از مصوبه قانونی به تعهدات خود عمل کرد و اما عملاً اتفاق مهمی از سوی طرف مقابل رخ نداد، ایران به شرایط قبلی بازگردد.

وی افزود: از همان روزها هم ایران می‌توانست به شرایط قبل از برجام برگردد اما ملاحظاتی که مسؤولین اجرایی داشتند باعث تأخیر در این کار شد و حالا مشخص شده طرف مقابل هیچ علاقه جدی به اجرای برجام ندارد.

فرهنگی گفت: طبیعتاً حق قانونی دولت و ملت ایران است که به شرایط قبل از برجام برگردد چرا که آنها عملاً هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند و در این صورت تکلیف جمهوری اسلامی هم روشن است و در زمان بندی‌ اعلام شده کار را پیش می‌برد و گام‌های بعدی کاهش تعهدات خود را برخواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه اولویت مهم در بحث هسته‌ای، تأمین نیازهای کشور است، اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف به فناوری هسته‌ای نیازمند هستیم و همه اینها هم با اراده مسؤولان ذیربط در کشور به طور مرحله به مرحله در حال انجام است و پیش خواهد رفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها