کد خبر: 338162
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

«یوگنی وادالازکین» برنده جایزه کتاب سال روسیه شد

یوگنی وادالازکین به خاطر تالیف رمان «بریزبن» برگزیده جایزه کتاب سال روسیه شد.

«یوگنی وادالازکین» برنده جایزه کتاب سال روسیه شد
کد خبر: 338162
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یوگنی وادالازکین (1964-پترزبورگ) یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های معاصر روسیه است که با رمان «بریزبن» توانست جایزه کتاب سال روسیه در سال 2019 را از آن خود کند. وادالازکین در سال جاری جایزه معتبر سولژنتسین را برای یک عمر دستاورد ادبی دریافت کرد.

امسال بیش از 400 درخواست از 110 ناشر روس برای دریافت جایزه کتاب سال ارائه شد. در این رقابت، انتشارات، موسسه‌های هنری، کتابخانه‌ها، نهادهای علمی و دانشگاه‌ها با کتاب‌هایی که در فاصله‌ زمانی اول آگوست 2018 تا اول ژوییه 2019 نوشته شده‌اند، شرکت داشتند.

در بخش نثر، رمان «بریزبن» اثر یوگنی وادالازکین جایزه‌ کتاب سال را از آن خود کرد.

جایزه کتاب سال روسیه از سال 1999 اهدا می‌شود. این جایزه به منظور حمایت از نشر کتاب داخلی و ایجاد علاقه و گرایش به ادبیات مدرن روسیه ایجاد شده است.

«بریزبن» رمانی عمیق و چندصدایی است که در آن از دغدغه‌های وجودی انسان از جمله عشق، مرگ، معنای زندگی، جست‌وجوی درون، هویت، صداقت، از خودگذشتگی و تعاملات انسانی سخن به میان می‌آید. این رمان با ترجمه‌ نرگس سنایی از سوی نشر نو منتشر خواهد شد.

پیشتر نیز رمان «هوانورد» که جایزه کتاب دوم روسیه را از آن خود کرده بود، از همین نویسنده و با ترجمه زینب یونسی از سوی نشر نیلوفر منتشر شده بود.

رمان «لاوْر» (برگ بو) دیگر رمان این نویسنده هم که برای وادالازکین جایزه‌ بزرگ کتاب روسیه و جایزه‌ یاسنایا پالیانا را به ارمغان آورده بود توسط همین مترجم منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها