دادگاه عالی لندن:

تعلیق پارلمان انگلیس، سوء‌استفاده از قدرت است

دادگاه عالی لندن اعلام کرده است نخست‌وزیر انگلیس با تعلیق نشست‌های پارلمان از هفته آینده، عملا از قدرت سوء‌استفاده کرده است.

تعلیق پارلمان انگلیس، سوء‌استفاده از قدرت است
کد خبر: 338289
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۴:۲۸:۵۹

اعتمادآنلاین| دادگاه عالی لندن اعلام کرد: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با تعلیق نشست‌های پارلمان از هفته آینده تا مدت کوتاهی قبل از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از قدرت و اختیاراتش سوء‌استفاده کرده است.

بوریس جانسون اواخر ماه اوت اعلام کرد که نشست‌های پارلمان انگلیس را از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر تعلیق خواهد کرد. این در شرایطی است که انگلیس قصد دارد 31 اکتبر رسما از اتحادیه اروپا خارج شود. هدف اصلی جانسون از این اقدام، جلوگیری از تلاش های پارلمان برای ممانعت از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا است.

دادگاه عالی لندن اعلام کرده است که تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق نشست‌های پارلمان، نقض حاکمیت و استقلال پارلمان به شمار می رود.

نخست‌وزیر انگلیس وعده داده است تا این کشور را 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

نمایندگان پارلمان که به تازگی از تعطیلات تابستانی بازگشته اند، طرح قانونی را تصویب کرده اند که بر اساس آن قدرت و اختیارات نخست‌وزیر در ارتباط با برگزیت به شدت محدود خواهد شد. نمایندگان پارلمان همچنین به دنبال طرحی هستند تا برگزیت را به مدت 3 ماه دیگر به تعویق بیندازند.

جیمز ایدی، وکیل دولت انگلیس در این باره گفت: مساله تعلیق نشست‌های پارلمان یک مساله کاملا سیاسی است و این مساله ارتباطی با دادگاه ها ندارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها