پیروزی دشوار چین مقابل کره در جام جهانی بسکتبال

امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک کم‌رنگ شد

تیم ملی بسکتبال چین در یک بازی سخت در جام جهانی 2019 از سد کره جنوبی گذشت تا برای المپیکی شدن به عنوان نماینده آسیا، تنها به یک پیروزی در دیدار آخرش با نیجریه احتیاج داشته باشد.

امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک کم‌رنگ شد
کد خبر: 338378
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۸:۳۳:۴۵

اعتمادآنلاین| دور دوم رقابتهای جام جهانی بسکتبال 2019 در چین امروز با هشت دیدار آغاز شد. در دور دوم تیمها مجددا به هشت گروه تقسیم شده اند که چهار گروه بالایی ( گروه I، گروه J، گروه K و گروه L) برای رده های نخست تا 16 جام جهانی با یکدیگر پیکار می کنند و دو تیم برتر هر گروه راهی یک چهارم نهایی می شوند.

در بازیهای این گروه ها، امروز در گروه I لهستان 79 بر 74 از سد روسیه گذشت و آرژانتین موفق شد با 20 امتیاز اختلاف (87 - 67) ونزوئلا را شکست دهد.

همچنین در گروه J ، اسپانیا در یک بازی فشرده به مصاف ایتالیا رفت که 67 بر 60 پیروز شد. اما صربستان شکست سنگین 90 بر 47 را به پورتوریکو تحمیل کرد. پورتوریکو در دور نخست جام جهانی ایران را شکست داده بود.

اما دیدارهای چهار گروه پائینی (گروه M، گروه N، گروه O و گروه P) برای تعیین رتبه های 17 تا 32 جام جهانی نیز برگزار شد که ایران در گروه N موفق شد 71 بر 62 از سد آنگولا بگذرد. در دیگر بازی این گروه نیز تونس 86 بر 67 فیلیپین را برد.

در گروه M نیز نیجریه 83 بر 66 از سد ساحل عاج گذشت و چین در یک بازی دشوار کره جنوبی را 77 بر 73 از پیش رو برداشت.

دیدارهای این مرحله از آن جهت اهمیت دارد که برترین تیم آسیا راهی المپیک می شود که البته در حال حاضر شانس چین بواسطه کسب یک پیروزی در دور نخست بازیها، بیشتر است.

چین در آخرین بازی خود به مصاف نیجریه می رود که اگر این دیدار را برنده شود، المپیکی خواهد شد اما اگر چین ببازد و ایران هم موفق شود فیلیپین را شکست دهد، آنگاه گل شماری رده تیمها و در واقع نماینده آسیا در المپیک را مشخص خواهد کرد.

نتایج بازیهای امروز جمعه:

گروه I- لهستان79 - 74 روسیه

گروه I - آرژانتین 87 - ونزوئلا 67

گروه J- صربستان90 - 47 پورتوریکو

گروه J - ایتالیا 60 - 67 اسپانیا

گروهM- نیجریه 83 - 66 ساحل عاج

گروهM- چین 77 - کره جنوبی 73

گروه N - ایران 71 - 62 آنگولا

گروه N - تونس 86 - فیلیپین 67

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها