کد خبر: 338453
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

تا ساعاتی دیگر؛

نشست خبری کمالوندی درباره جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی برگزار می‌شود

جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی تا ساعتی دیگر از سوی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشستی خبری اعلام می‌شود.

نشست خبری کمالوندی درباره جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی برگزار می‌شود
کد خبر: 338453
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی تا ساعتی دیگر در نشستی خبری در محل این سازمان به تشریح جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی خواهد پرداخت.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور چهارشنبه شب 13 شهریور و یک روز پیش از پایان فرصت 60 روزه دوم ایران به طرفهای باقیمانده در برجام و بعد از نشست مشترک سران سه قوه اعلام کرد که گام سوم از روز جمعه (15 شهریور) برداشته می شود.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم، اظهار داشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران براساس بیانیه 18 اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی، اقداماتی را در قالب گام‌های اول و دوم صورت داد. در گام اول ایران از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد عبور کرد و در پایان این گام و زمان ورود به گام دوم (16 تیر ماه) نیز عنوان شد که ایران از این به بعد سقف غنی سازی 3.67 درصد را رعایت نمی‌کند و یک روز بعد هم بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد که سقف اورانیوم غنی‌شده ایران به 4.5 درصد رسیده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها