کد خبر: 338487
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۰۹:۵۷:۳۳
| |

بهزاد محمدی‌، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت:

ظرفیت تولیدی صنعت پتروشیمی کشور به 100 میلیون تن افزایش می‌یابد

بهزاد محمدی‌، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با افتتاح 27 طرح پتروشیمی در حال اجرا در کشور تا پایان سال 1400 ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن خواهد رسید.

ظرفیت تولیدی صنعت پتروشیمی کشور به 100 میلیون تن افزایش می‌یابد
کد خبر: 338487
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۰۹:۵۷:۳۳

اعتمادآنلاین| بهزاد محمدی‌، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در جریان بازدید از طرح پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی زنده و رو به جلوست، گفت: ظرفیت فعلی این صنعت 66میلیون تن می‌باشد.

وی با بیان اینکه ارزش محصولات پتروشیمی (ارزی و ریالی) کشور از 17 میلیارد دلار کنونی به مرز 24 میلیارد دلار در سال 1400 می‌رسد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از دیگر طرح‌های پتروشیمی تا پایان سال 1404 ارزش این محصولات به 37 میلیارد دلار خواهد رسید.

محمدی با اشاره به اینکه ظرفیت متانول در پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل روزانه 400تن است، گفت: این طرح با پیشرفت خوبی که دارد در سال آینده افتتاح می‌شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد متخصصان حرفه‌ای خود را در صورت نیاز برای کمک به اجرای طرح به آن ملحق کند.

پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل سال آینده بهره‌برداری می‌شود

استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت: پیشرفت طرح پتروشیمی آرتا انرژی به مرز 65 درصد رسیده و تست دستگاه‌ها و در فاز اول امسال انجام شده و پروژه در سال 99به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبربهنامجو : این طرح در زمینی به مساحت هشت هکتار از سال 96 شروع شده و هم اکنون در طرح احداث آن 500نفر اشتغال داشته و هزار نفر هم بطور غیر مستقیم در اجرای طرح همکاری دارند.

وی بیان کرد: پس از تکمیل این پروژه برای 250 نفر شغل مستقیم و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه پتروشیمی آرتا انرژی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت، گفت: این واحد صنعتی سالانه 160 میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد و با همکاری شرکت گاز استان اردبیل تامین خواهد شد.

پتروشیمی آرتا انرژی (بخش خصوصی)در زمینی به مساحت هشت هکتار و با صرف 295 میلیارد تومان و 112 میلیون یورو در حال اجراست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها