کد خبر: 338496
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۱:۰۲
| |

حج امسال بحران دارو نداشت

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از مقدار کافی دارو و همکاری مناسب کشور میزبان در حج سال جاری خبر داد.

حج امسال بحران دارو نداشت
کد خبر: 338496
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۱:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمدتقی حلی‌ساز در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: حج امسال تقریبا به اتمام رسیده است و بیش از 95 درصد زائران بازگشته‌اند البته نیروهایی که باید تا آخرین لحظه خدمات را ارائه کنند همچنان در محل آماده هستند.

وی با بیان اینکه حج امسال چند ویژگی داشت، گفت: امسال زائران زمان بیشتری را در حج گذراندند. ترکیب سنی هم یکی از تفاوت‌ها بود و 40 درصد زائران بالای 60 سال بودند. افراد بالای 70 و 80 سال بسیاری نیز در حج حضور داشتند و حدود 11 هزار و 500 زائر ما مستعد بیماری‌ها بودند اما ما سفر برخی افراد را ممنوع می‌کردیم چون واقعا امکان نداشت همراه ما باشند. در مجموع حج آرامی را داشتیم.

حلی‌ساز ادامه داد: آسیب‌هایی را که سال‌های قبل داشتیم، رفع کردیم و هماهنگی های بسیار خوبی انجام شد. همچنین باران هم بارید و اصلا مورد جدی گرمازدگی نداشتیم.

وی افزود: جزو معدود سال‌هایی بود که در ایام «تشریق» که بسیار روزهای سختی است، فوتی نداشتیم. امسال به جز یک مورد که در عصر روز عرفات اتفاق افتاد، موردی نبود. در واقع آمارهای ما بر اساس نرم جمعیتی بسیار قابل قبول بود.

حلی‌ساز تاکید کرد: همه برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از سفر تا کنون داشته‌ایم، اتفاق افتاد و درمانگاه‌های مستقر در مکه، عرفه، مدینه و منا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده عمل کردند و شاید نتیجه آن نیز رضایتمندی نسبت به هلال احمر است.

وی با بیان اینکه در همکاری‌هایی که با کشور میزبان داشتیم، به مشکلی برنخوردیم، گفت: سیاست ما این است که از امکانات استفاده کنیم و با وجود اینکه عمل جراحی قلب، لگن و.. .نیز داشتیم اما شاهد همکاری‌های بسیار مناسبی بودیم. در بازدیدهای میدانی هم به هیچ وجه گزارشی درباره کمبود دارو نداشتیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها