کد خبر: 338536
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۳:۵۳
| |

بروجردی با اشاره به مذاکرات صلح افغانستان؛

طالبان زیر بار حضور آمریکا در افغانستان نمی‌روند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات چند ساله صلح افغانستان، گفت: قطعا خروجی مذاکرات طالبان و آمریکایی‌ها توافق نیست.

طالبان زیر بار حضور آمریکا در افغانستان نمی‌روند
کد خبر: 338536
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۳:۵۳

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، با یادآوری مذاکرات صلح افغانستان، گفت: مذاکرات طالبان و افغانستان سال‌هاست که ادامه پیدا کرده و هیچ گاه خروجی نداشته است لذا به نظر نمی‌رسد خروجی مذاکرات در حال انجام، توافق باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طالبان خود را نیروهای ارزشی و ضد آمریکایی می‌دانند و طبیعتا زیر بار حضور آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن جهان اسلام در خاک افغانستان نخواهند رفت.

وی افزود: مذاکرات کنونی طالبان و آمریکا حلقه‌ای دیگر از حلقه‌های متعدد مذاکرات چند ساله است که تنها این زنجیره را طولانی‌تر می‌کند.

بروجردی معتقد است: در صورت توافق طالبان و آمریکا هم این توافق پایدار نخواهد بود زیرا بعید است نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را به راحتی ترک کنند. افغانستان برای آمریکایی‌ها منطقه استراتژیک و نقطه مهمی در آسیای میانه و نزدیک کشورهای چین و ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقامات آمریکایی بارها از توافق با طالبان صحبت کردند اما آنها نه تنها توافق نمی‌کنند بلکه نیروهای خود را در افغانستان افزایش می‌دهند تا تنها پایگاه خود را در منطقه حفظ کنند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها