تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

لایحه اصلاح ساختار اقتصادی به مجلس می‌آید/ به بودجه سنواتی نباید انتزاعی نگاه کرد/ هر برداشتی از صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس بوده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات سران قوا درباره برخی از مواد اصلاح ساختار اقتصادی کشور جمع‌بندی‌هایی شده است، گفت: لایحه‌ای دراین‌باره به مجلس ارائه می‌شود.

لایحه اصلاح ساختار اقتصادی به مجلس می‌آید/ به بودجه سنواتی نباید انتزاعی نگاه کرد/ هر برداشتی از صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس بوده است
کد خبر: 338539
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی درباره جلسات این کمیسیون با مسئولان دولتی برای اصلاح ساختار بودجه، توضیح داد: اصلاً هدف اصلاح ساختار اقتصادی است و تنها یک بخش مربوط به اصلاح ساختار بودجه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به‌سمت اصلاح ساختار اقتصادی کشور حرکت کند، ادامه داد: ما به بودجه سنواتی کشور نباید انتزاعی نگاه کنیم، باید در این مسیر به بحث‌هایی همچون مالیات، تأمین اجتماعی، ارز، صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا مشکلاتی که آنها دارند حل‌وفصل شود.

نماینده مردم گچساران در خانه ملت در پاسخ به این نکته که برخی کارشناسان معتقدند هرگاه دولت منابع مالی کم دارد از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کند، گفت: هر برداشتی که از صندوق توسعه ملی انجام شده قطعاً با مصوبه مجلس بوده و روند قانونی خود را طی کرده است که در بحث صندوق توسعه ملی دولت ایده‌هایی دارد که در حال بررسی شدن است.

تاجگردون درباره بحث اصلاح ساختار مالیاتی کشور، اضافه کرد: مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی مواردی است که باید اجرایی شود دولت و مجلس نیز به‌جد پیگیر این موضوعات هستند اما در بخش دیگر تلاش خواهد شد از فرار مالیاتی جلوگیری و معافیت‌های مالیاتی ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این موضوعات در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال جمع‌بندی است، گفت: برخی از این موارد به اصلاح قانون نیاز دارد که پس از جمع‌بندی آنها در جلسات سران قوا در قالب لایحه در مجلس بررسی خواهد شد.

منبع : تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها