کد خبر: 338557
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۸:۵۳
| |

بعد از جودو نوبت به کشتی رسید/ احتمال رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با نماینده‌های رژیم صهیونیستی

در پنج وزن از رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان احتمال رویارویی نمایندگان کشورمان با قرعه نحس رژیم صهیونیستی وجود دارد.

بعد از جودو نوبت به کشتی رسید/ احتمال رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با نماینده‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 338557
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۱:۰۸:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2020 توکیو روز‌های 23 تا 31 شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود که 108 کشتی‌گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک توکیو را بدست می‌آورند.

یکی از مواردی که بیش و پیش از موارد فنی در این سال‌ها به دغدغه اصلی و نگرانی کادر فنی و فدراسیون کشتی تبدیل شده، رویارویی با قرعه نحس نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بوده که در مسابقات جهانی امسال هم این نگرانی همچنان پابرجا خواهد بود.

بر اساس اسامی اعلام شده و ترکیب تیم‌ها از سوی اتحادیه جهانی کشتی رژیم صهیونیستی، با 6 کشتی‌گیر شامل 3 آزادکار، 2 فرنگی‌کار و یک نفر در بخش زنان در رقابت‌های جهانی شرکت خواهد کرد.

نمایندگان رژیم اشغالگر قدس دانیل دوپوف Daniel POPOV در وزن 57 کیلوگرم، هانوک راچامین Hanoc RACHAMIN در 79 کیلو و یوری کلاشینکوف Uri KALASHNIKOV در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد جایی که رضا اطری، بهمن تیموری و حسن یزدانی که شانس بالایی برای کسب مدال دارند در رقابت‌های جهانی حضور خواهند داشت.

در کشتی فرنگی نیز در وزن محمدعلی گرایی و سعید عبدولی یعنی 77 کیلوگرم رومن ژرنووتسکی Roman ZHERNOVETSKI و 82 کیلوگرم ایگور پتریشین Igor PETRISHIN روی تشک خواهند رفت، جایی که 2 نفر فرنگی‌کار پرشانس ما برای کسب مدال در مسابقات جهانی روی تشک خواهند رفت.

در زیر نکاهی به کارنامه نمایندگان این رژیم و احتمال رویارویی‌شان با نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی خواهیم داشت.

در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد که رضا اطری کشتی می‌گیرد، دانیل دوپوف نماینده رژیم صهیونیستی است که عنوان خاصی ندارد و در آخرین رویدادی که روی تشک رفت، در مسابقات قهرمانی اروپا به عنوانی بهتر از یازدهمی وزن 61 کیلوگرم نرسید. پس اگر در دورهای ابتدایی با نماینده کشورمان روبرو نشود، عملا شانسی برای حضور در مراحل بالاتر نخواهد داشت و خطر در همان مراحل ابتدایی نماینده ایران را تهدید می‌کند.

در وزن 79 کیلوگرم جایی که بهمن تیموری روی تشک می‌رود هانوک راچامین نمایند رژیم اشغالگر قدس است که وی نیز مانند نماینده وزن اول این رژیم عنوان خاصی در کارنامه ندارد و اگر در مراحل ابتدایی با این قرعه روبرو نشویم، بعید است بتواند به مراحل بالاتر برسد. این کشتی‌گیر در آخرین رویدادهایی که روی تشک رفت، در وزن 79 کیلوگرم مسابقات قهرمانی اروپا 21 شد و در جهانی سال گذشته بیست و هشتم.

در وزن 86 کیلوگرم که حسن یزدانی، پرامیدترین کشتی‌گیر کاروان ایران در مسابقات جهانی روی تشک خواهد رفت، یوری کلاشینکوف نماینده رژیم صهیونیستی خواهد بود، که با نگاهی به کارنامه‌اش می‌تواند نسبت به سایر هم تیمی‌هایش خطرناک‌تر باشد. هر چند که کلاشینکوف در آخرین رقابتی که روی تشک رفت، در بازی‌های اروپایی به عنوانی بهتر از یازدهمی نرسید، اما در قهرمانی اروپا هشتم و در جهانی سال گذشته جوانان سیزدهم شده بود. موضوع نگران کننده در این خصوص این است که کلاشینکوف همان کشتی‌گیری است که در مسابقات امیدهای جهان در سال 2017 باعث محرومیت علیرضا کریمی شده بود که پس از آن حواشی زیادی بوجود آمد.

در وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز که قرار است محمدعلی گرایی، یکی از امیدهای مدال ایران در وزن سوم المپیکی روی تشک برود، رومن ژرنووتسکی نماینده رژیم اشغالگر قدس خواهد بود. این کشتی‌گیر نیز مانند سایر هم‌تیمی‌هایش عنوان خاصی در کارنامه ندارد و در مسابقات قهرمانی 2019 اروپا در وزن 82 کیلوگرم به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید پس اگر در مراحل ابتدایی با این قرعه روبرو نشویم، احتمال رویارویی در مراحل بالاتر بسیار کم خواهد بود.

آخرین قرعه نحس باز هم در یکی اوزان پرشانس ما خواهد بود؛ 82 کیلوگرم، جایی که سعید عبدولی، فرنگی‌کار مطرح و عنوان‌دار کشورمان روی تشک خواهد رفت. ایگور پتریشین نماینده رژیم صهیونیستی در این وزن خواهد بود. این کشتی‌‌گیر نیز مانند سایر هم قطارانش صاحب عنوان درخوری نیست و آخرین بار در مسابقات قهرمانی 2019 اروپا در وزن 77 کیلوگرم بیست‌ودوم شد، یعنی تنها یک دور کشتی گرفت، مانند بیشتر نمایندگان این رژیم؛ پس عملا اگر نمایندگان ما کمی خوش‌شانس باشند و در دور اول با نمایندگان رژیم صهیونیستی روبرو نشوند احتمال رویارویی با نمایندگان این رژیم بسیار کم خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها