کد خبر: 338622
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۲۶:۴۷
| |

سفر اشرف غنی به آمریکا به تعویق افتاد

رئیس‌جمهور افغانستان سفر به واشنگتن برای مذاکره در مورد پیش‌نویس توافق با طالبان را به تعویق انداخته است.

سفر اشرف غنی به آمریکا به تعویق افتاد
کد خبر: 338622
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۲۶:۴۷

اعتمادآنلاین| این خبر پس از بازگشت ناگهانی زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان به قطر برای گفتگوهای پیش بینی نشده با این گروه اعلام شد.

خلیل زاد روز دوشنبه در سفر به کابل اعلام کرده بود که توافق مربوط به خروج تدریجی نیروهای آمریکایی کامل شده و در صورت تأیید آن توسط دونالد ترامپ نهایی خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس منبعی که تأخیر در سفر اشرف غنی به واشنگتن را به این خبرگزاری گفت حاضر نشد نامش در گزارش فاش شود.

از روز دوشنبه که زلمای خلیل‌زاد توافق «در اصول» با گروه طالبان را اعلام کرد دو بمبی که در خودرو کار گذاشته شده بود در کابل منفجر شده و گروه طالبان مسئولیت هر دو حمله را پذیرفت.

در مورد موفقیت این توافق برای صلح در افغانستان اعتراضاتی از سوی مقام‌های دولت افغانستان و سفرای آمریکا در آن کشور مطرح شده است.

طالبان تشدید حملات خود در هفته‌های اخیر از جمله حمله گسترده به ولایت‌های قندوز و بلغان را به عنوان تضمینی برای موضع قوی‌تر در مذاکرات با آمریکا توجیه کرده است. ولی تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی این حملات خشم افغان‌ها و برخی از سیاستمداران آمریکایی را برانگیخته است.

از سوی دیگر اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از جزئیات مذاکرات آمریکا با طالبان بی‌اطلاع بوده و گفته می‌شود روز دوشنبه نیز خلیل زاد متن کامل توافق را در اختیار او قرار نداده و فقط توافق را به او نشان داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها