کد خبر: 338655
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۳:۰۹:۲۲
| |

یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز صنعت قیر با آن روبروست مالیات بر ارزش افزوده و تعهد ارزی است

یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز صنعت قیر با آن روبروست مالیات بر ارزش افزوده و تعهد ارزی است

یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز صنعت قیر با آن روبروست مالیات بر ارزش افزوده و تعهد ارزی است
کد خبر: 338655
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۳:۰۹:۲۲

اعتمادآنلاین| حامد حسینی با بیان اینکه صنعت قیر کشور یکی از صنایع صادراتی مهم ایران است که سالانه حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد، گفت: متاسفانه بعضی محدودیت‌ها و تنگنا‌های داخلی روند صادرات قیر را مختل کرده که عمده‌ترین آن‌ها مالیات بر ارزش افزوده و تعهدات ارزی است.


نایب رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه امروز سرمایه در گردش بسیاری از واحد‌های تولید و صادرکننده قیر در سازمان امور مالیاتی بلوکه شده است، گفت: از دولت درخواست داریم در این زمینه مساعدتی شود تا واحد‌ها بتوانند سرمایه در گردش خود را پس بگیرند.


حسینی با تاکید بر اینکه حدود 70 درصد سرمایه در گردش واحد‌های صادرکننده قیر با توجیه عدم ایفای تعهدات ارزی نزد سازمان امور مالیاتی مانده است، افزود: ما بار‌ها از مسئولین درخواست کرده ایم تا در این زمینه ورود کنند و این مساله را تعیین تکلیف کنند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.


وی با بیان اینکه واحد‌های ما امروز برای خرید خوراک و تامین هزینه‌های جاری خود نیاز به سرمایه در گردش خود دارند، گفت: هر محموله قیری که صادر می‌شود 9 درصد آن را به سازمان امور مالیاتی می‌دهیم و الان روند معکوس شده و به جای اینکه دولت به بخش خصوصی تسهیلات ارایه کند و منابع مالی در اختیارشان بگذارد این دولت است که منابع بخش خصوصی را هم در اختیار خودش گرفته است.


نایب رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه اگر این روند ادامه یابد کارخانه‌ها یک به یک تعطیل می‌شوند، افزود: تعطیلی کارخانه‌های قیر روند صادرات و در پی آن ارزآوری را مختل خواهد کرد که در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد.


حسینی گفت: مشکل دیگری که صنعت قیر کشور با آن روبروست، نبود مقررات مشخص در تامین و تعیین قیمت خوراک مناسب است.


وی افزود: این صنعت ظرفیت افزایش تولید، افزایش صادرات و افزایش ارزآوری با حضور در بازار‌های بیشتر صادراتی را دارد به شرط آنکه در داخل از ما حمایت شود و خوراک مناسب با قیمت مشخص در اختیار واحد‌های تولیدکننده قرار گیرد در آن صورت بسیار توانایی داریم که بازار‌های صادراتی خود را گسترش دهیم.


حسینی با بیان اینکه به دلیل مختل شدن روند صادرات برخی از واحد‌های تولیدکننده قیر تنها از راه فروش داخلی کسب درآمد می‌کنند، گفت: انتظار داریم در زمینه مصرف قیر داخلی نیز قوانین دست و پاگیر از جلوی پای تولیدکنندگان برداشته شود و کاری نکنند که دست تولیدکنندگان ما بسته شود.


سخنگوی کمیسیون قیر با بیان اینکه این کمیسیون 60 عضو دارد، افزود: اعضای این اتحادیه سالانه حدود 4 میلیون تن قیر به ارزش یک میلیارد دلار صادر می‌کنند که برای تداوم حیات خود به حمایت‌های دولت چشم دوخته اند.

منبع: خبرگذاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها