حشمتی، رییس کل دادگستری استان تهران:

با زمین خواران به شدت و با تمام قدرت برخورد خواهد شد

محمدجواد حشمتی، رییس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد: با زمین خواران به شدت و با تمام قدرت برخورد خواهد شد.

با زمین خواران به شدت و با تمام قدرت برخورد خواهد شد
کد خبر: 338679
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۳:۴۳:۳۷

اعتمادآنلاین| نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران برگزار شد. در این جلسه موضوع حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، حریم رودخانه‌ها و آب شرب و اقدامات قضایی، اجرایی و تمهیدات صورت گرفته توسط دستگاه ذیربط عضو شورا مورد بررسی قرار گرفت.


محمدجواد حشمتی، رییس کل دادگستری استان تهران در این جلسه با اشاره مصوبات نشست مسئولین عالی قضایی اظهار داشت: مطابق دستور اکید ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر خورد قاطع با پدیده زمین خواری در استان تهران؛ عزم جدی در مسئولین قضایی استان تهران وجود دارد تا با قاطعیت و به جدیت با زمین خواران مقابله شود و در این زمینه هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.


حشمتی موضوع تغییر کاربری های غیر مجاز که بواسطه حرص و طمع برخی از سودجویان در برخی از مناطق و شهرستان های استان تهران ایجاد شده را غیر قانونی دانست متذکر شد: موضوع تغییر کاربری های زمین های محیط زیست و حتی کشاورزی بسیار مهم و قابل تامل است و افزون بر این تعدی به منابع طبیعی از جمله آب نیز غیر قابل توجیه است و بشدت با متخلفین؛ برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت.


وی وجود مشکلات و کمبودها را رافع مسئولیت سنگین نهادهای ذیربط ندانست و خاطر نشان کرد: همواره پیشگیری در مراحل اولیه بسیار کم هزینه است؛ لیکن با این وجود ما با زمین خواران در استان تهران بشدت و با تمام قدرت برخورد خواهد شد.


حشمتی خطاب به اعضای شورا متذکر شد: انتظار بنده از سازمان ها و ادارت عضور این شورا این است که مصوبات این نشست را بصورت دقیق و جدی اجرا نمایند و پیشگیری از هرگونه تصرفات در اراضی ملی و محیط زیست و تعدی به منابع طبیعی در اولویت نخست کار آنان قرار گیرد.


رییس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: ریاست محترم قوه قضائیه از ما در خصوص بحث انفال و بیت المال مطالبه داشته اند و باید با نگاه ویژه و جدی تری این موضوع دنبال شود و تصرفات صورت گرفته مرتفع و پرونده هایی که در این زمینه تشکیل شده سریعاً مورد رسیدگی قرار گیرد تا حقوق بیت المال اعاده شود.


وی در خاتمه افزود: مصوبه شورای عالی امنیت ملی پیرامون جلوگیری از آلودگی آب بسیار با اهمیت است و این بحث مهم حاکمیت ملی است و این موضوع را بطور ویژه پیگیری می نماییم.


در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مطروحه، موارد قانونی از سوی مسئولین قضایی ذیربط به مدعوین متذکر و مقرر گردید؛ مصوبات این نشست به مورد اجرا گذاشته شده و گزارش مربوطه در جلسه آتی اعلام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها