کد خبر: 338764
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۶:۴۷:۰۰
| |

بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها:

جذابیت سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی بیش از بازار ارز و سکه است/ افزاش ظرفیت پالایشگاه‌ها نقدینگی را به سمت تولید جذب می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: مطابق قانون با افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها می‌توان نقدینگی‌های موجود در جامعه را به سمت بخش مولد آورده و بخش صنایع پایین‌دستی نفت و گاز را جذاب کرد. همچنین فاصله از خام‌فروشی و رفتن به سمت تولید صنایع پتروشیمی با اجرای این قانون محقق می شود.

جذابیت سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی بیش از بازار ارز و سکه است/ افزاش ظرفیت پالایشگاه‌ها نقدینگی را به سمت تولید جذب می‌کند
کد خبر: 338764
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۶:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر آیین‌نامه اجرای "قانون افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" که به تازگی تصویب شده است، گفت: مطابق این قانون می‌توان نقدینگی‌های خُرد و کلان موجود در جامعه را با استفاده از بازار سرمایه به سمت بخش مولد آورده و این بخش را -که همان صنایع پایین‌دستی نفت و گاز است- جذاب کرد، درواقع بازار صنایع پتروشیمی بیش از بازار ارز، سکه، طلا و... برای سرمایه‌گذاری جذاب شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین‌نامه این قانون باید هرچه سریع تر در دولت به تصویب رسد، افزود: همچنین باید در گام نخست با همراهی انجمن پالایشگاه‌داران طرح‌های نیمه تمام را با سرمایه مردمی به اتمام رساند.

او با بیان اینکه "قانون افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" اقتصاد کشور را به تحرک و پویایی وادار می‌کند، ادامه داد: فاصله از خام‌فروشی و رفتن به سمت تولید صنایع پتروشیمی به‌عنوان یکی از اهداف اصلی در سیاست‌های بالادستی نیز با اجرای این قانون محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجا که سفارش ساخت پتروپالایشگاه‌ها و صنایع آن به شرکت‌های داخلی داده شده است بنابراین این قانون می‌تواند در دوران تحریم تحرک و پویایی قابل‌ملاحظه‌ای را برای اقتصاد کشور ایجاد و معضلاتی مانند بیکاری و درآمدزایی را حل کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها