کد خبر: 338770
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۷:۱۱:۳۷
| |

تشریح دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران در بغداد

یک عضو هیات پارلمانی اعزامی به بغداد ضمن اشاره به دیدارهای هیات ایرانی با هیات های کشور های مختلف در حاشیه نشست بغداد دستاوردهای نشست کمیته بودجه اتحادیه بین المجالس آسیایی را تشریح کرد.

تشریح دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران در بغداد
کد خبر: 338770
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۷:۱۱:۳۷

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر عضو هیات پارلمانی اعزامی به بغداد برای شرکت در جلسه کمیته بودجه اتحادیه بین المجالس آسیایی در خصوص دستاوردهای این سفر توضیح داد: این اتحادیه در جهت توسعه روابط کشورهای آسیایی دارای کمیته ها مختلفی مانند سیاسی و فرهنگی است.

وی افزود: برای مثال مسائلی همچون حملات داعش و وضعیت فلسطین در کمیسیون سیاسی و مسائل و تعاملات فرهنگی میان کشورها در کمیته فرهنگی بررسی می‌شود، اما در نشست کمیته بودجه اتحادیه مسائل مربوط به هزینه های و بودجه اتحادیه خورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ذوالقدر اشاره کرد: بر این اساس مقرر شد که کشورهای عضو مبلغی را برای مخارج اتحادیه و دبیر خانه در نظر بگیرند، اکثریت شرکت کنندگان بر الگوی پرداخت 20 هزار دلار تاکید نمودند و اینکه کشورها با تولید ناخالص داخلی پایین تر باید از جایگاه مناسب‌تری در این حوزه برخوردار باشند. با توجه آنکه فلسطین تحت اشغالگری قرار دارد، از این مسئله کاملا مستثنی گردیده است که این موضوع از سوی اکثریت اعضا پذیرفته شد.

این نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از موسسین اتحادیه بین المجالس آسیا بوده است مقر دفترخانه و دبیرخانه این اتحادیه در ایران و دبیرکلی این اتحادیه نیز برای ایران است؛ به همین دلیل دو یا سه کشور با بهانه مخالفت با مبلغ 20 هزار دلار اهداف دیگری را در این اجلاس دنبال می کنند و می خواهند که کشور مقر تغییر کند.

این عضو هیات پارلمانی اعزامی به بغداد توضیح داد: در کنار دستاوردهای این نشست دیدار هیات ایرانی با نمایندگان و هیات اعزامی کشور های دیگر دارای اهمیت بود، در دیدارهایی که با رؤسای هیئت‌های سوریه، هند و نماینده اقلیم کردستان عراق داشتیم همگی ضمن تاکید بر لزوم توسعه تعاملات با ما بر این اشاره داشتند که ایران در این چند سال به خوبی دبیرخانه را مدیریت کرده مبلغ تعیین شده مبلغ زیادی نیست و از ایران حمایت خواهند کرد.

ذوالقدر گفت: در دیدار با هیات سوریه‌ای از حمایت‌های ایران در مبارزه با داعش تقدیر شد و ما هم عنوان کردیم این حمایت‌ها وظیفه ما بوده چرا که حافظ اسد در زمان جنگ تحمیلی کنار ما بود و از ما حمایت کرد، در این دیدار نیز سوریه تاکید کرد که از ایران حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها