کد خبر: 338826
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از آخرین وضعیت توازن بازدارندگی در سوریه گزارش می دهد:

آیا اسد بعد از آزادی زمین،حریم هوایی‌اش را هم پس خواهد گرفت؟

سه پهپاد ارتش صهیونیستی با آتش پدافند هوایی سوریه در شمال این کشور سرنگون شدند؛ این یکی از معدود اطلاعیه‌هایی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در مورد سرنگونی اشیای پرنده متجاوز اعلام می‌کند، در حالی که دیگر رسانه‌ها قبل از آن به انجام حملات علیه خاک سوریه اشاره نکردند.

آیا اسد بعد از آزادی زمین،حریم هوایی‌اش را هم پس خواهد گرفت؟
کد خبر: 338826
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سه پهپاد ارتش صهیونیستی با آتش پدافند هوایی سوریه در شمال این کشور سرنگون شدند.

این یکی از معدود اطلاعیه‌هایی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در مورد سرنگونی اشیای پرنده متجاوز اعلام می‌کند، در حالی که دیگر رسانه‌ها قبل از آن به انجام حملات علیه خاک سوریه اشاره نکردند.

طبق اعلام رسانه‌های سوری، این اقدامات دمشق بیش از آنکه بازدارندگی نظامی ایجاد کند موجب بازدارندگی روحی و روانی می‌شود و می‌تواند در ادامه به نفع دمشق به پایان برسد.

نیوزویک هم چند روز پیش به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هشدار داد در صورتی که بیش از حد خود را در بازی خطرناک سوریه دخالت دهد، احتمالاً باید شکست سختی برای تل‌آویو متصور شد.

اسرائیلی‌ها پیشتر نیز این بازی خطرناک را در جنگ 33 روزه با لبنان انجام داده بودند و در آنجا هم اسطوره ساختار نظامی‌شان، یعنی تانک‌های مرکاوا، را با غرور وارد صحنه کردند اما تلی از آهن قراضه تحویل گرفتند.

«دیگر سلاح های اسرائیل ما را نمی هراساند بلکه این سلاح های ماست که برای اسرائیل ایجاد بازدارندگی می کند.» این جمله‌ای است که از چند سال پیش رهبران حزب‌الله بر زبان می‌راندند و از چندی پیش برخی از مسئولان سوری هم به خصوص بعد از سرنگونی چند فروند پهپاد اسرائیلی و رهگیری چندین موشک آن را بر زبان جاری کردند.

امروز کارشناسان، حتی کارشناسان طرفدار اسرائیل، نیز از احتمال تکرار شکست 2006 برای یکی دیگر از نمادهای ماشین جنگی اسرائیل سخن می‌گویند.

رشد تدریجی و پلکانی توان پدافندی سوریه این زنگ خطر را برای صهیونیست‌ها و کارشناسان طرفدارش به صدا درآورده است تا کابوس تبدیل شدن جنوب لبنان به گورستان تانک‌های مرکاوا، اسطوره قبلی ارتش صهیونیستی، این بار برای پهپادهای این رژیم در سوریه تکرار شود.

روزنامه سوئیسی «نویه تسورشر تسایتونگ» در شماره جمعه خود اعلام کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که جنگ به نفع دولت سوریه در حال اتمام است و پیروز این جنگ پیچیده سوریه و متحدانش هستند و دولت دمشق به همراه حامیان خود، ایران و روسیه، فاصله چندانی با تسخیر آخرین نقطه در کشور یعنی ادلب ندارند و تنها کمی زمان لازم است تا این منطقه نیز تحت کنترل ارتش سوریه درآید.

به اعتقاد کارشناسان، در سایه پیروزی‌های مستمر بشار اسد علیه مخالفان و گروه‌های تروریستی از یک سو و آغاز تقابل با تجاوزات اسرائیل از سوی دیگر می‌توان به این نتیجه رسید که فردای آزادی ادلب و فارغ شدن دولت مرکزی از آزادی زمین، توجه کاملش به سوی فضا و حریم هوایی خود معطوف خواهد شد تا اسرائیل دیگر در بهترین شرایط هم به راحتی گذشته قادر به نقض آن نباشد.

اینکه سوری‌ها قادر خواهند بود این کار را انجام دهند یا خیر بدون هیچ تردیدی به میزان عزم آنها برای انجام این کار و نوع ابزاری بستگی دارد که به کار می‌گیرند.

در کنار عزم جدی بشار اسد برای مقابله با تجاوزات صهیونیستی باید دید او از ابزارهای روسیه، که گاه بعد از مکالمات تلفنی نتانیاهو و پوتین نسبت به حملات هوایی اسرائیل بی‌تفاوت می‌شوند، استفاده خواهد کرد یا پدافند هوایی محور مقاومت را که در چندین نقطه از تنگه هرمز تا یمن کارایی و موفقیت خود را به اثبات رسانده، به کار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها