کد خبر: 338914
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۶:۳۴
| |

یک سایت پرتغالی در شمارش گل‎های علی دایی اشتباه کرد

سایت پرتغالی ژوگو بعد از گلزنی کریستیانو رونالدو به صربستان نوشت علی دایی 107 گل ملی دارد و این در حالی است که شهریار فوتبال ایران 109 گل در تیم ملی ایران به ثمر رسانده است.

یک سایت پرتغالی در شمارش گل‎های علی دایی اشتباه کرد
کد خبر: 338914
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۱:۰۶:۳۴

اعتمادآنلاین| ‎ تیم ملی فوتبال پرتغال موفق شد در انتخابی یورو 2020 برابر تیم ملی صربستان قرار گیرد و با نتیجه 4 بر 2 به برتری برسد. کریستیانو رونالدو یکی از گلهای تیمش را در این دیدار به ثمر رساند تا شمار گل‌های ملی خود را به 89 گل برساند و اختلاف خودش را با نفر اول برترین گلزنان ملی جهان یعنی علی دایی به 20 گل برساند.

البته سایت پرتغالی ژوگو نوشت رونالدو با این گل توانست اختلافش را با علی دایی که 107 گل ملی به ثمر رسانده است به عدد 18 برساند. ممکن است این سایت با اشتباه سهوی شمار گل‌های دایی را کمتر اعلام کرده باشد. البته فیفا عالی ترین مرجع فوتبالی جهان این تعداد گل ملی را برای دایی درست نمی داند.

برای مثال 4 گل از 109 گل علی دایی در بازی برابر گوام در انتخابی جام جهانی 2002 بوده است ولی فیفا 3 گل دایی را قبول کرده است و به نظر گلی که با برخورد به بازیکن ایرانی وارد دروازه گوام شده است را به نام دایی ثبت نکرده است.

سایت پرتغالی

دایی در روز 4 تیر ماه 1372 در بازی برابر تایوان در مقدماتی جام جهانی 1994 اولین گل ملی خود را در دقیقه 43 به ثمر رساند و نوید یک مهاجم سخت کوش و چارچوب شناس را در فوتبال ایران داد. او آخرین بار در 10 اسفند 1384 و برابر کاستاریکا در تهران توانست گل 109 خود را برای تیم ملی ایران به ثمر برساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها