کد خبر: 338943
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۷:۵۱
| |

کارگردان اوکراینی پس از 5 سال آزاد شد

«اولگ سنتسوف» کارگردان اوکراینی که توسط دادگاهی در روسیه به تحمل 20 سال زندان محکوم شده بود، آزاد شد.

کارگردان اوکراینی پس از 5 سال آزاد شد
کد خبر: 338943
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۷:۵۱

اعتمادآنلاین| این کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده اوکراینی که با ساختن فیلم «بازیکن» معروف شده در سال 2014 و در جریان تیرگی روابط میان دوکشور در پی الحاق کریمه به روسیه بازداشت و توسط دادگاهی در روسیه به اتهام طراحی حملات تروریستی به 20 سال زندان محکوم شد.

پس از گذراندن نزدیک به پنج سال در زندان، «سنتسوف» در جریان تبادل زندانیان میان دو کشور اوکراین و روسیه آزاد شده و بنا بر گزارش‌ها شنبه بعدازظهر به شهر کیف، پایتخت اوکراین رسیده است.

او یکی از 35 زندانی‌ای است که روز گذشته میان دو کشور تبادل شده است.

«اولگ سنتسوف» اولین‌بار در سال 2012 و با نمایش فیلم «بازیکن» در جشنواره فیلم روتردام هلند، به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد و همواره یکی از مخالفان سرسخت الحاق شهر کریمه به روسیه بوده است.

او اتهام وارده مبنی بر طراحی حملات تروریستی علیه روسیه را انکار کرده و همواره بر بی‌گناهی خود تاکید داشته است. این کارگردان 43 ساله در سال 2018 برای مدت 145 روز اعتصاب غذا کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی اوکراینی در روسیه شد، اما به دلیل عوارض جدی، اعتصاب خود را شکست.

زندانی شدن «سنتسوف» به ایجاد یک کارزار بین‌المللی در جهت حمایت از این سینماگر اوکراینی انجامید که چهره‌های مطرحی چون «مایک لی»، «ویم وندرس»، «جانی دپ» و «ایزابل هوپر» از آن حمایت کردند.

منبعک ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها