مریم بوبانی؛

ناگفته‌های بازیگر دلهم از نقشی که در «مختارنامه» ایفا کرد

مریم بوبانی، بازیگر تئاتر و تلویزیون، درباره نحوه پردازش و توجه به شخصیت دِلهَم در سریال«مختارنامه» می‌گوید و معتقد است که آن زن نشان دهنده یک زن واقعی و با صلابت است و مختار به کمک او توانسته به اهدافش دست پیدا کند.

ناگفته‌های بازیگر دلهم از نقشی که در «مختارنامه» ایفا کرد
کد خبر: 338972
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۳:۲۲:۲۲

اعتمادآنلاین| «مختارنامه»؛ این شاید پرتکرارترین سریال تلویزیون باشد.سریالی که بعد از اولین پخش در سال 89، تقریبا هر سال و گاهی سالی بیش از دو بار به بهانه‌های مختلف و از شبکه‌های مختلف از تلویزیون پخش شده است. سریالی که داوود میرباقری در ادامه تبحرش در ساخت سریال‌های تاریخی جلوی دوربین برد و فیلمنامه‌اش را پس از سال‌ها تحقیق نوشت.

مریم بوبانی یکی از بازیگران این سریال است. بازیگری که در این سریال نقشی کوتاه اما کلیدی را ایفا می‌کند. دِلهَم همسر زهیر بن قین؛ شخصی که آنطور که در فیلم نمایش داده شده مختار را از تردیدها خلاص و او را به قیام علیه آنها که واقعه تلخ عاشورا را رقم زدند مجاب می‌کند.

اما این بازیگر پیشکسوت چگونه برای این سریال و برای این نقش انتخاب شد. مریم بوبانی در پاسخ این سوال

به خبرآنلاین می‌گوید: «از دفتر آقای میرباقری با من تماس گرفتند و گفتند که چنین نقشی وجود دارد و می‌خواهند من آن را بازی کنم من هم به دلیل اینکه پیش‌تر کارهای آقای میرباقری را دیده بودم و نحوه کار کردنشان را دوست داشتم پذیرفتم و قرار شد این کار با من کلید بخورد.»

البته این اتفاق رخ نداده و به دلیل حادثه‌ای که برای این بازیگر به وجود آمده کار با بازیگران دیگری کلید خورده. بوبانی درباره آن حادثه می‌گوید: «تقریبا سه روز قبل از فیلمبرادری شروع کردیم به تمرین سوارکاری. البته من قبلا سوارکاری کرده بودم ولی این‌بار در زمان تمرین متاسفانه از اسب به زمین افتادم و بینی‌ام از سه جا شکست و به همین دلیل کار با من شروع نشد، چون تا من دوران نقاهتم را به پایان برسانم زمان زیادی سپری شد ولی بعد از یک ماه من آمدم و کار شروع شد.»

بوبانی همچنین درباره بازی در سریال‌هایی در ژانر مذهبی گفت: «اینکه چرا اینقدر این کار را دوست دارم به این دلیل است که بیس کار مذهبی است و ما هم کشوری هستیم که مسئله مذهب بسیار برای ما اهمیت دارد و اصولا هم شخصیت امام حسین(ع) شخصیتی است که همه ما به خاطر زندگی و ماجراهایی که از سر گذرانده به او علاقه‌مند هستیم.»

بازیگر نقش دِلهم درباره کاراکتری که نقش او را ایفا کرده هم می‌گوید: «من خودم شخصیت دلهم را بسیار دوست داشتم. به دلیل آن که معمولا تصاویری که در فیلم‌ها از زن‌ها دیده می‌شود، تصاویری است که خیلی با واقعیت زن‌های جامعه حتی جامعه امروز متفاوت هست و به همین دلیل من آن صلابت، آن قدرت و شجاعت این زن را که از همه چیز خود در زندگی می‌گذرد و بعد بیابان‌گرد می‌شود و در نهایت در مواجهه با مختار استارت عمل بزرگی را می‌زند خیلی دوست داشتم. مختار قصد انجام قیام داشته است اما در حقیقت این زن است که او را راهی می‌کند. این برای من خیلی اهمیت داشت و به نظرم زن قدرتمندی است و آن چیزی که در قصه مختار او را جذاب می‌کند همین قدرت اوست.»

بوبانی در ادامه درباره بازی در سریال تاریخی به کارگردانی داوود میرباقری گفت: «ما فیلم‌های بسیاری در مورد مسائل مذهبی تاریخی ساخته‌ایم و در این مورد باید کارگردان خیلی کاربلد باشد تا آن جذابیت‌های لازم را در کار دخیل کند و من معتقدم آقای میرباقری روایت‌گر خوبی از داستان‌های تاریخی و مذهبی است. به همین دلیل هم وقتی این اتفاق افتاد، من قبول کردم و کار کردم. حتی وقتی نقش دو قسمتی شد، یک بخشی را در ابتدای آغاز فیلمبرداری بازی کردم و بخش دیگر را 6سال بعد از آن.»

او درباره دلیل این اتفاق و ایفای نقش دلهم در دو بازه زمانی متفاوت هم گفت: «در ابتدا و در فیلمنامه اولیه، به صحرای کربلا ورود نمی‌شد. اما بعد که خواستند صحنه‌های کربلا را هم بگیرند، مجبور شدند بازیگران مقابل من را تغییر دهند و دلیلش را هم نمی‌دانم اما این اتفاق باعث شد که من آن صحنه‌هایی را که قبلا در چادر با همسرم گرفته بودم را دوباره تکرار کنم.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها