محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایالت‌های اقتصادی در ایران ایجاد شود/ دولت به سوال های مجمع درباره پالرمو، FATF و CFT پاسخ نداده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند که معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

ایالت‌های اقتصادی در ایران ایجاد شود/ دولت به سوال های مجمع درباره پالرمو، FATF و CFT پاسخ نداده است
کد خبر: 338983
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن رضایی در حاشیه بازدید از موسسه خیریه مهرانه زنجان، در جمع خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را یک سند زیرساختی دانست و اظهار کرد: همه امور کشور باید بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سلامت نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی، فصل مهمی از سند اقتصاد مقاومتی است، افزود: دولت و مجلس، باید سلامت را در حوزه اقتصاد مقاومتی بازتعریف کرده و از وجود مردم نیز در بحث پیشگیری و درمان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه گام دوم انقلاب را در صدر سیاست‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، سنگ بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور محسوب می‌شود، چرا که این بیانیه یک چشم‌انداز روشن برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی - ایرانی به شمار می‌رود.

رضایی تاکید کرد: اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مهم‌ترین هدف مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است و تلاش می‌شود سیاست‌های کلی نظام را در چارچوب گام دوم انقلاب به مقام معظم رهبری، پیشنهاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشکیل هیأت عالی نظارت بنا به دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف افزایش روند نظارت بر اداره کشور از جمله FATF و CFT و پالرمو نظارت انجام شده که در این زمینه مجمع تشخیص نظام 11 سوال از دولت مطرح کرده که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وی نظارت بر سیاست‌های اصل 44 و همچنین نظارت بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر کارهای مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد و افزود: در این رابطه با تنظیم گزارشات مورد نظر طی 6 ماه آینده هرگونه انحراف به مسؤولان گوشزد خواهد شد.

رضایی در ادامه جلسه، خلیج‌فارس را یکی از امن‌ترین نقاط منطقه اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن ناامنی وجود دارد ولی در خلیج‌فارس امنیت در حد بسیار مطلوب است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر بی‌نظیر بودن ایران به لحاظ ثروت تصریح کرد: آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد وارد چرخه تولید شدن ثروت غیرمولد و نقدینگی عظیمی است که در بین بانک‌ها می‌چرخد و نرخ سود بانکی را بالا برده است.

وی تاکید کرد: لازمه پیشبرد کار در این حوزه این است که یک رابطه درست بین بانک و تولید از جمله کارآفرینان کشور وجود دارد.

رضایی راه‌کار حل مشکلات اقتصادی را تحرک واحدهای کوچک و متوسط و فعالیت‌های اقتصادی خانگی دانست و افزود: این اقدامات می‌تواند تحرکی را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت در اقتصاد ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر چند که معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

وی مهم‌ترین عنصر اقتصاد مقاومتی را حضور مردم در صحنه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: نقش مردم در حوزه سلامت قابل توجه است، چرا که رعایت مسائل بهداشتی، الگوی تغذیه، و استفاده از فضای‌زیستی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط خواهد داشت.

رضایی به بازدید خود از مهرانه اشاره و تصریح کرد: با کمک بیمه و خیرین، درمان در زنجان مهرانه، تقریبا رایگان شده و بیماران با کم‌ترین هزینه، فرآیند درمانی خود را طی می‌کنن.

دبیر مجموع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الگوی درمان خوبی در مهرانه طراحی شده؛ چرا که همه بخش‌ها و فعالیت‌های مربوط به پیشگیری و درمان سرطان در یک محل تجمیع شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها