کد خبر: 339087
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۰:۰۶:۴۳
| |

تلاش دولت انگلیس برای متوقف کردن روند تمدید برگزیت

یک نشریه مشهور انگلیسی از تلاش نخست‌وزیر این کشور برای متوقف کردن هرگونه تلاش برای تمدید مهلت برگزیت خبر داده است.

تلاش دولت انگلیس برای متوقف کردن روند تمدید برگزیت
کد خبر: 339087
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۰:۰۶:۴۳

اعتمادآنلاین| دیلی تلگراف اواخر روز یکشنبه گزارش داده است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس طرح هایی را آماده کرده است تا به طور قانونی مانع از تمدید مهلت برگزیت شود.

دیلی تلگراف افزود: مشاوران جانسون روز یکشنبه نشستی را برگزار کرده اند تا با تلاش های پارلمان برای تمدید 3 ماهه مهلت قانونی برگزیت مقابله کنند. نمایندگان پارلمان انگلیس به دنبال تصویب طرحی هستند که در صورتی که توافق جدیدی درباره برگزیت حاصل نشود، مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا 3 ماه دیگر تمدید شود.


همچنین نمایندگان مخالف درخواست برگزاری نشست فوری و اضطراری پارلمان در روز دوشنبه را مطرح کرده‌اند تا درباره برگزیت بحث و تبادل نظر کنند. هدف اصلی نمایندگان پارلمان از برگزاری این نشست، مجبور کردن بوریس جانسون به احترام گذاشتن به قانون و جلوگیری از برگزیت بدون توافق خواهد بود.

این مطلب را خبرنگار شبکه آی تی وی گزارش داده است. نمایندگان مخالف به شدت نگران این مساله هستند که جانسون سعی کند به طرح و لوایح قانونی بی توجهی کند، لوایح و طرح هایی که در صورت تصویب در روز دوشنبه، وی را مجبور خواهد کرد تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

نخست وزیر انگلیس وعده داده است تا 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ولی حزب محافظه کار با اخراج 21 نماینده خود پس از آنکه از طرح مخالفان برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق حمایت کردند، عملا اکثریت را در پارلمان از دست داده است و این مساله شرایط را برای جانسون و حزب محافظه کار سخت تر از گذشته کرده است.

جانسون بر این باور است که تنها راهکار برای پایان دادن به بحران برگزیت، برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام است. وی خواستار برگزاری این انتخابات در روز 15 اکتبر یعنی دو هفته قبل از برگزیت شده است.

دو سوم نمایندگان پارلمان باید از طرح جانسون برای برگزاری انتخابات حمایت کنند ولی احزاب مخالف از جمله حزب کارگر اعلام کرده اند که تا زمانی که برگزیت بدون توافق از میز مذاکره حذف نشود یا قانونی که جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت کند، تصویب نشود، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نخواهند کرد.

دولت جانسون قصد دارد روز دوشنبه بار دیگر حمایت نمایندگان پارلمان برای برگزاری انتخابات زودرس را جلب کند ولی احزاب مخالف گفته اند که از این طرح پیشنهادی دولت حمایت نخواهند کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها