کد خبر: 339201
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۵:۴۴:۰۵
| |

لئو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند:

جانسون برنامه‌ای واقع‌گرایانه برای توافق با اروپا ندارد

نخست‌وزیر ایرلند جنوبی در دیدار با همتای بریتانیایی خود گفت جانسون برنامه‌ای جهت یافتن جایگزین برای امضای توافق برگزیت ندارد.

جانسون برنامه‌ای واقع‌گرایانه برای توافق با اروپا ندارد
کد خبر: 339201
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۵:۴۴:۰۵

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست‌وزیر ایرلند جنوبی روز دوشنبه برای انجام مذاکراتی درباره «برگزیت» با همتای خود در جمهوری ایرلند، وارد «دوبلین» شد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، جانسون در کنفرانس خبری مشترک با «لئو وردکار» نخست‌وزیر جمهوری ایرلند گفت، اجرای برگزیت بدون رسیدن به توافق با بروکسل، خروجی بدی برای هردو طرف خواهد بود و به مثابه «شکست در کشورداری» است.

با این حال جانسون همچنان تأکید کرد کشورش به هر قیمتی در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) برگزیت را اجرایی می‌کند و اگر این اتفاق نیفتد «آسیبی ماندگار» به دموکراسی وارد خواهد شد.

جانسون مدعی شد مقدار زمانی «ایده‌آل» برای رسیدن به توافق وجود دارد.

اما وردکار بریتانیا را به نداشتن برنامه‌ای «واقع‌گرایانه» جهت یافتن جایگزینی برای «ترتیبات پشتیبان» متهم کرد که این ضمانتی برای جلوگیری از بسته شدن مرزهای بین ایرلند شمالی و جنوبی محسوب می‌شود.

وردکار در این کنفرانس خبری مشترک به جانسون هشدار داد: «حذف ترتیبات پشتیبان به معنی عدم توافق خواهد بود». او گفت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه اکتبر، مشکل چندانی حل نخواهد شد.

جانسون وعده داده است که در جلسه ماه اکتبر اتحادیه اروپا، توافقی درخصوص برگزیت حاصل خواهد شد. او در این کنفرانس خبری گفت: «من خواهان یک توافق هستم. من یک توافق به دست خواهم آورد».

این در حالی است که «امبر راد» وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا که روز یکشنبه از سمت خود استعفا داد، اظهار داشت هیچ شواهدی مبنی بر این‌که جانسون تلاش قابل ملاحظه‌ای برای توافق با بروکسل در دستورکار داشته باشد وجود ندارد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

پارلمان انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، لایحه‌ای را تصویب کرد که از اقدام جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر (9 آبان) جلوگیری می‌کند. حتی گروهی از هم‌حزبی‌های جانسون به این طرح رأی مثبت دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها