کد خبر: 339220
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۶:۵۰:۳۱
| |

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کمبود نمایشگاه تخصصی دارو حس می‌شد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جای خالی نمایشگاهی تخصصی در حوزه دارو احساس می‌شد

کمبود نمایشگاه تخصصی دارو حس می‌شد
کد خبر: 339220
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۶:۵۰:۳۱

اعتمادآنلاین| سید مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر اهمیت پیشرفت در صنعت دارو در کشور گفت: صنعت دارو به دلیل تاثیر مستقیمی که بر سلامت جامعه دارد صنعتی کاملا استراتژیک محسوب می‌شود. توسعه صنعت داروئی و رسیدن به مرحله‌ای که بتوانیم داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم، دست نیافتنی نیست و با تلاش متخصصان تا حدود زیادی میسر شده است.

او افزود: لازم می‌دانم اشاره کنم به لحاظ اقتصادی صنعت جهانی دارو پس از حوزه نفت و پتروشیمی و بالاتر از صنایعی همچون مواد غذائی، مخابرات، انرژی و … سودآورترین صنعت در میان حوزه‌های مختلف صنعتی در سطح جهان محسوب می‌شود. بنابراین حوزه دارو نه تنها از نظر درمانی و سلامت که از ابعاد صنعتی نیز بسیار قابل توجه است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: کشورهای اندکی در دنیا وجود دارند که بتوانند تولید دارو با حجم و کیفیت داروهای ایرانی تولید کنند. طبق آمار، ایران رتبه اول تولید داروی منطقه را به خود اختصاص می دهد و در حوزه‌ تولید داروهای نوترکیب در رده‌ هفتم جهان قرار دارد و در کل، در جمع 10 کشور برتر دنیا ایستاده است که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

او در ادامه گفت: از آنجائی که توسعه صنعت داروسازی در کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای رو به رشد است، همیشه جای خالی یک نمایشگاه بین‌المللی داروئی که بتوانیم در آن توانمندی‌های متخصصان و دانشمندان ایرانی را در معرض دید همگان بگذاریم خالی بود. خوشبختانه نمایشگاه ایران فارما زمینه را برای این مهم مهیا کرده است و حتی در شرایط سخت اقتصادی امسال با قوت برگزار می شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس گفت: خوشحالیم نمایشگاه ایران فارما در این مقطع حساس از نظر اقتصادی و با توجه به فشار تحریم‌ها همچنان پا برجاست. این موضوع نشانگر این است که متخصصان و دانشمندان ما تحت هیچ شرایطی از توسعه، پیشرفت و نیل به خودکفایی باز نمی‌مانند.

دکتر خاتمی با تاکید بر اهمیت ترویج دانش در نمایشگاه‌های تخصصی گفت: این نمایشگاه بخش‌های جانبی مفیدی از جمله نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با حوزه درمان و دارو و همچنین کارگاه‌های آموزشی دارد که اقدام مفیدی است. ظاهرا امسال بیش از 50 کارگاه تخصصی در این نمایشگه برگزار می‌شود که نشان از اهمیت علمی این رویداد دارد.

دکتر خاتمی در پایان گفتگو اظهار کرد: در صورتی که فرصت پیدا کنم، به نوبه خود از این نمایشگاه بازدید خواهم کرد. خوشحالم شرکت‌های داروئی با تمام توان در این رویداد علمی و صنعتی شرکت می‌کنند و برای همه آنها آروزی موفقیت دارم.

منبع: سلامت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها