مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو:

ووشوی بانوان همسطح با مردان حرکت می‌کند

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو، گفت: با توجه به اینکه ورزش ووشو یک رشته وارداتی است اما تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیمهای قدرتمند جهان به شمار می‌رود و در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

ووشوی بانوان همسطح با مردان حرکت می‌کند
کد خبر: 339231
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۰۸:۲۵:۴۵

اعتمادآنلاین| مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو، با اشاره به برنامه‌های آتی فدراسیون ووشو اظهار کرد: ووشو ایران توانسته در آخرین مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان و جوانان به مقام نخست دست یابد و در رقابت‌های آسیایی نیز نایب قهرمان شود.

وی از شرکت تیم ملی ایران در مسابقات جهانی چین در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: رشته ووشو یک رشته وارداتی و متعلق به شرق آسیا (چینی‌ها) است و مانیز تلاش می کنیم تا تیم ایران با سرسختی تمام حریفان خود را پشت سر بگذارد.

علی‌نژاد ادامه داد: بدون شک اگر حمایت‌های لازم از این رشته ورزشی صورت گیرد ووشوی ایران در مسابقات بین‌المللی و جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به توجه وِیژه در حوزه بانوان نیز اظهار کرد: ووشوی بانوان نیز تقریبا همسطح با مردان حرکت می کند و در مدال‌آوری و افتخارآفرینی شرایط مشابهی با بخش مردان دارد که این امر بیانگر توجه ویژه فدراسیون به بخش بانوان در این رشته ورزشی است.

علی نژاد گفت: فضای رقابتی خوبی در سطح کشور در ووشو وجود دارد و این فضا باعث پیشرفت بیش از پیش این رشته ورزشی شده است.

به گفته وی سال گذشته تعداد ورزشکاران بیمه شده ووشو 58 هزار و 150 نفر بود و آمار سال 98 نیز هنوز اعلام نهایی نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها