پارلمان انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد

مجلس عوام انگلیس با درخواست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.

پارلمان انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد
کد خبر: 339250
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس عوام انگلیس با درخواست «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.

جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام به رای دستکم 434 نماینده (دو سوم اعضای مجلس) نیاز داشت اما فقط 293 عضو از پارلمان 650 نفری از طرح او حمایت کردند.


جانسون امیدوار بود با برگزاری انتخابات و تشکیل پارلمان جدید قانون جدیدی را که هفته گذشته توسط نمایندگان به تصویب رسیده بود، خنثی کند.


طبق این قانون که روز دوشنبه به امضای ملکه الیزابت دوم رسید اعضای مجلس عوام و مجلس اعیان جانسون را ملزم کرده‌اند تا در صورت عدم توافق لندن و اتحادیه اروپا سر برگزیت، از بروکسل بخواهد که اجرای خروج از اتحادیه را تا سه ماه به تاخیر اندازد.


جانسون در پارلمان بارها تاکید کرد که از اتحادیه اروپا چنین درخواستی نخواهد کرد. به گفته تحلیلگران، او دو راه پیش رو دارد: یا از این قانون تبعیت کند یا قانون‌شکنی کند که در این صورت به زندان محکوم خواهد شد.


حزب کارگر انگیس که در دو سال گذشته خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام بود با پیشنهاد جانسون در این باره مخالفت کرد.


تارنمای آکسیوس درباره مخالفت حزب کارگر با انتخابات زودهنگام این بود که این حزب نگران بود رقبای محافظه‌کار بار دیگر اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.


پارلمان انگلیس هفته گذشته نیز با درخواست جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد. دومین رای‌گیری در این باره در آخرین جلسه پیش از آغاز دوره تعلیق پارلمان صورت گرفت.


جانسون هفته گذشته پیشنهاد تعلیق پارلمان را با ملکه مطرح کرد و الیزابت دوم آن را پذیرفت؛ اقدامی که اعتراض‌های گسترده‌ای را در انگلیس برانگیخت.


تعلیق پارلمان از روز سه‌شنبه شروع شده و تا 14 اکتبر (22 مهر) به طول می‌انجامد. هدف جانسون از تعلیق پارلمان جلوگیری از اقدام احتمالی نمایندگان علیه برگزیت بدون توافق است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها