مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری:

نتایج رتبه بندی سال 2020 کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا منتشر شد

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: یو اس نیوز و ورلد ریپورت نتایج رتبه بندی سال 2020 کالج ها و دانشگاه های آمریکا را منتشر کرده است و بر این اساس دانشگاه های پرینستون، هاروارد، کلمبیا، ام ای تی و ییل به ترتیب پنج دانشگاه ملی اول این رتبه بندی هستند.

نتایج رتبه بندی سال 2020 کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا منتشر شد
کد خبر: 339271
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۹:۱۹

اعتمادآنلاین| جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه یو اس نیوز و ورلد ریپورت نتایج رتبه بندی سال 2020 کالج ها و دانشگاه های آمریکا را منتشر کرده است، گفت: این رتبه بندی شامل موسسات آموزش عالی دانشگاه های ملی، کالج های ملی با تاکید بر هنرها و علوم انسانی و اجتماعی با بیشترین دانشجویان کارشناسی، دانشجویان ارشد کم و دورهای دکتر ی بسیار کم، دانشگاه های منطقه ای و کالج های منطقه ای است.

وی با تاکید بر اینکه یو اس نیوز، کالج ها و دانشگاه ها را براساس رده بندی کارنیگی که رده بندی مورد تایید آموزش عالی آمریکا است، گروه بندی می کند، گفت: با هزاران کالج و دانشگاهی که در سرتاسر آمریکا وجود دارد، یو اس نیوز اطلاعات مناسبی را برای انتخاب دانشگاه های برتر از جمع 1400 دانشگاهی که در ویرایش 2020 رتبه بندی شده اند، ارائه می دهد. ویرایش سال 2020، سی و پنجمین ویرایش این سیستم رتبه بندی است.


به گفته مهراد، یو اس نیوز در رتبه بندی دانشگاه ها از 15 سنجه استفاده می کند. این رتبه بندی از سال 1983 شروع به کار کرده است. دانشگاه پرینستون در نیوجرسی، دانشگاه هاروارد در ماساچوست، دانشگاه کلمبیا در نیویورک، دانشگاه ام ای تی در ماساچوست و دانشگاه ییل در کاناتیکت به ترتیب پنج دانشگاه ملی اول رتبه بندی یو اس نیوز هستند. دانشگاه های کلمبیا، ام ای تی و ییل هر کدام مشترکا حائز رتبه سوم هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ملی ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی هستند، گفت: کالج ویلیامز در ماساچوست، کالج Amherst در ماساچوست، کالج Swarthmore در پنسیلوانیا، کالج Wellesley در ماساچوست و کالج Pomona در کالیفرنیا پنج کالج ملی اول هنرهای زیبا و علوم انسانی و اجتماعی هستند. در بین کالج ها Swarthmore و Wellesley هر کدام مشترکا رتبه سوم را کسب کرده است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه در این رتبه بندی، دانشگاه های منطقه ای دانشگاه هایی هستند که فعالیت آن ها عمدتا معطوف به دوره های کارشناسی و تعداد اندکی دوره های ارشد با برنامه های دکتری بسیار محدود است، گفت: یو اس نیوز این دانشگاه ها رادر چهار گروه جغرافیایی شمال، جنوب، غرب میانی و غرب قرار داده است.

وی گفت: کالج های منطقه ای نیز بر دوره های کارشناسی تاکید دارند و کمتر از 50 درصد دوره ها شامل رشته های هنرهای زیبا و علوم انسانی و اجتماعی است. برخی از این کالج ها دارای دوره های دوساله کاردانی هستند. در اینجا نیز یو اس نیوز این کالج ها را در چهار گروه جغرافیایی شمال، جنوب، غرب میانه و غرب تقسیم بندی کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها