کد خبر: 339286
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۰:۱۰:۴۴
| |

پارلمان انگلیس تعلیق شد

پارلمان انگلیس پس از تایید طرح منع برگزیت بدون توافق، دستور به دولت برای افشای ارتباطات محرمانه‌اش درباره طرح برگزیت و رد طرح بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام، وارد تعلیق پنج‌ هفته‌ای خود شد.

پارلمان انگلیس تعلیق شد
کد خبر: 339286
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۰:۱۰:۴۴

اعتمادآنلاین| پارلمان انگلیس امروز، سه‌شنبه به درخواست دولت تا 14 اکتبر تعطیل شد که به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اجازه می‌دهد بدون ایجاد مانعی از سوی قانونگذاران مخالف، طرح بعدی خود را پیش ببرد.

قانونگذاران انگلیس اما پیش از تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان طرح جانسون را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از موعد مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رد کردند و قانونی را اجرایی کردند که از اجرای برگزیت بدون توافق جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سی بی اس، قانونگذاران اپوزیسیون گفته‌اند تا زمانی که مهلت برگزیت تمدید نشود، از برگزاری انتخابات حمایت نخواهند کرد.

این در حالی است که بوریس جانسون گفته است: شما می‌توانید دستان من را ببندید اما من برگزیت را به تعویق نمی‌اندازم.

نمایندگان به بوریس جانسون هشدار داده‌اند در صورت سرپیچی از اجرای قانون منع خروج بدون توافق، ممکن است با شکایت حقوقی مواجه شود.

در همین حال، مجلس عوام دولت را ملزم کرده است که ارتباطات میان مقاماتش را درباره تعلیق پارلمان و طرح برگزیت بدون توافق افشا کند. قانونگذاران با تایید لایحه‌ای در این خصوص، از دولت خواستند ایمیل‌ها و پیام‌های رسمی یا غیررسمی مقاماتش را که به مساله تعلیق پارلمان یا تاثیرات خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مرتبط هستند، تا روز چهارشنبه گزارش کند.

دولت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به این مساله رسیدگی خواهد کرد و اقدامات لازم در دست انجام هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها