22 حمله تروریستی در انگلیس ناکام ماند

یک مقام بلندپایه انگلیس در بخش مبارزه با تروریسم از خنثی‌سازی 22 حمله تروریستی ظرف دو سال و نیم گذشته خبر داد.

22 حمله تروریستی در انگلیس ناکام ماند
کد خبر: 339308
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۰:۴۲:۵۶

اعتمادآنلاین| یک مقام بلندپایه اسکاتلندیارد در بخش مبارزه با تروریسم اعلام کرد که مقامات انگلیس از مارس 2017 تاکنون 22 حمله تروریستی را خنثی کرده اند که این رقم سه برابر میزان اعلام‌شده پیشین است.

«نیل باسو» معاون پلیس کلانشهر لندن که در کنفرانسی با موضوع تروریسم بین المللی در شهر «هرتزلیا» واقع در سرزمینهای اشغالی فلسطین شرکت کرده، در این باره گفت که هفت مورد از این حملات به «تروریسم [منتسب به] احزاب راست‌گرا» مربوط می شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد که اجرای این حملات آسانتر و شناسایی آنها به مراتب دشوارتر شده است.

نیل باسو با اشاره به مزایای برنامه «پیشگیری»- که دربرگیرنده چندین نهاد دولتی از جمله سرویس‌های اجتماعی برای کشف و شناسایی افراد در معرض استخدام یا تلقین افراط‌گرایان خشونت طلب است- گفت: «این برنامه با هدف درهم شکستن چرخه خشونت افراط گرایان از طریق توانمندسازی افراد یا جوامع طراحی شده است».

گفتنی است در مارس 2017، فردی بنا به انگیزه‌های افراط‌گرایانه با منحرف کردن عامدانه خودرو به سمت پیاده رو، شماری از عابران پیاده را بر روی پل وست مینستر لندن مورد حمله قرار داد و سپس یک افسر پلیس را با ضربات چاقو از پای درآورد. اواخر همان سال نیز سه حمله تروریستی دیگر از جمله حمله به نمازگزاران مسلمان در مسجدی در لندن گزارش شد.

لازم به ذکر است برخی از تهدیدات بالقوه ای که بیش از همه مایه نگرانی نیروهای امنیتی انگلیس است، شامل بازگشت تروریست‌های خارجی به این کشور، عاملان منفرد حملات تروریستی، افراد مبتلا به بیماری‌های روانی و همچنین «تهدید فزاینده» از جانب تروریسم راست افراطی می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها