کد خبر: 339336
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۲:۴۰
| |

جریمه بی‌سابقه «بریتیش ایرویز» به خاطر افشای اطلاعات شخصی

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس معروف به «بریتیش ایرویز» در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت افشای اطلاعات شخصی پانصد هزار مسافر در وب‌سایت این شرکت، به پرداخت 230 میلیون دلار محکوم شده است.

جریمه بی‌سابقه «بریتیش ایرویز» به خاطر افشای اطلاعات شخصی
کد خبر: 339336
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۲:۴۰

اعتمادآنلاین| براساس قوانین سختگیرانه حفاظت اطلاعات و داده های اتحادیه اروپا که از سال گذشته به اجرا در آمد، خط هوایی بریتیش ایرویز به علت سهل انگاری در عدم محافظت از اطلاعات شخصی مسافران به پرداخت 183 میلیون پوند معادل 230 میلیون دلار محکوم است.

با انتشار این خبر دفتر کمیسر اطلاعات انگلیس اعلام کرد به علت ضعف امنیتی، هکرها در ژوئن (تیرماه) سال 2018 توانستند با نفود به وب سایت خط هوایی بریتیش اطلاعات شخصی پانصد هزار مسافر را به سرقت ببرند.

هکرها در حملات سال گذشته توانستند به جزئیات کارت های بانکی و اطلاعات پرواز بسیاری از مسافران خط هوایی بریتیش دسترسی پیدا کنند.

«الکس کروز» رئیس خط هوایی بریتیش با تعجب نسبت به تعیین جریمه سنگین گفت: این مبلغ معادل 1.5 درصد از درآمد سالانه شرکت هواپیمایی است و ما با شنیدن این خبر بسیار ناامید شده ایم.

خبر پرداخت جریمه سنگین در حالی منتشر می شود که شرکت هواپیمایی بریتیش انگلیس یکشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: حدود 850 پرواز به دلیل اعتصاب خلبانان این شرکت، لغو شده است.

دلیل این اعتصاب، درگیری خلبانان با مدیریت خطوط هوایی انگلیس و مسائل مربوط به حقوق و شرایط کاری اعلام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها