عزاداران حسینی در کشمیر توسط نظامیان هندی سرکوب شدند

در حالی که 36 روز از زمان آغاز حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند می‌گذرد، امروز و دیروز نظامیان هندی عزادران سیدالشهدا را مورد حمله قرار دادند.

عزاداران حسینی در کشمیر توسط نظامیان هندی سرکوب شدند
کد خبر: 339426
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۴:۳۲:۴۰

اعتمادآنلاین| با وجود حکومت نظامی سنگین و ممانعت نظامیان هندی از برگزاری مراسم عزاداری حسینی، مسلمانان کشمیری همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی دسته های عزاداری برگزار کردند.

گزارش‌ها حاکی است به رغم مخالفت دهلی نو و تلاش برای جلوگیری از برگزاری دسته های عزاداری مردم کشمیر با بستن سربندهای «لبیک یا حسین» به خیابان ها آمده و در سوگ جگر گوشه رسول خدا (ص) نشستند.

نظامیان هندی با یورش به عزاداران حسینی ده ها نفر را بازداشت و آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بنا به اعلام منابع میدانی در شهر سرینگر مرکز کشمیر اشغالی حداقل 12 نفر از عزاداران توسط ارتش هند زخمی شده و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری شدند.

این در حالی است که نظامیان هندی ده‌ها نفر از عزاداران حسینی را بازداشت کرده و آنها را به مکان های نامعلومی منتقل کرده‌اند.

مسلمانان کشمیری با سر دادن شعارهای «لبیک یا حسین و ای ظالمان و متجاوزان از کشمیر ما خارج شوید» در مقابل گلوله‌های نیروهای نظامی هند سینه سپر کردند.

حضور مسلمانان کشمیری در مراسم عزای حضرت سیدالشهدا«ع» علیرغم تمام مخالفت‌های دولت دهلی‌نو ادامه دارد.

هند از 36 روز پیش با لغو قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کرد تلاش خود را برای به اقلیت کشیدن مسلمانان آغاز کرده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها