کد خبر: 339477
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۶:۳۹:۵۱
| |

کرملین فعالیت مظنون به جاسوسی در دفتر پوتین را تایید کرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه برخلاف تکذیب کارکنان کرملین و اظهار بی‌اطلاعی وزیر امور خارجه روسیه از وجود یک جاسوس آمریکا در کاخ کرملین، اعلام کرد: اولگ اسمولنکوف که از طرف رسانه‌های آمریکایی به جاسوسی برای این کشور متهم شده است در کاخ کرملین فعالیت می‌کرد.

کرملین فعالیت مظنون به جاسوسی در دفتر پوتین را تایید کرد
کد خبر: 339477
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۶:۳۹:۵۱

اعتمادآنلاین| دمیتری پسکوف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اسمولنکوف چند سال پیش کارمند دفتر رئیس جمهوری روسیه بود و با یک دستور داخلی از این نهاد اخراج شد.


وی با بیان اینکه مقام اسمولنکوف عالیرتبه نبود و وی فردی دستور دهنده به حساب نمی‌آمد، اظهار داشت: این تنها چیزی است که فعلا می توانم بگویم چرا که اطلاعات دیگری در اختیار ندارم.

شبکه خبری سی ان ان امروز در گزارشی مدعی شد که آمریکا در سال 2017 توانست یکی از جاسوسان سازمان سیا را با موفقیت از روسیه خارج کند.

این شبکه آمریکایی در گزارش خود مدعی شده که این فرد به مدت چند سال به عنوان جاسوس سیا، در دولت روسیه مشغول به فعالیت بوده است.

براساس این گزارش، تصمیم آمریکا برای خارج کردن جاسوس خود از روسیه بلافاصله پس از نشست ماه مه 2017 در دفتر ترامپ در کاخ سفید صورت گرفت که در آن ترامپ در مورد اطلاعات طبقه بندی شده با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیک سفیر مسکو در واشنگتن به گفت و گو پرداخت. این اطلاعات که توسط اسرائیل جمع آوری شده بود در مورد حضور نیروهای داعش در سوریه بود.

پسکوف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که کار و اخراج اسمولنکوف مربوط به سالهای 2016 و 2017 می شود.

وی این را نیز گفت که اسمولنکوف جزو کسانی نبود که بتواند در جلسات پوتین حضور داشته باشد یا با رئیس جمهور دیدار کند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا اسمولنکوف معاون یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه بود، گفت: من اطلاعاتی را که می‌توانم ارایه دهم گفتم و همه چیز را نمی توان در اختیار رسانه ها قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند، تایید کند که اسمولنکوف جاسوس آمریکا بوده است، گفت: من نمی توانم این ادعا را تایید کنم زیرا نمی دانم او جاسوسی بود یا خیر. فقط می‌توانم تایید کنم که کارمندی به این نام وجود داشته و مدتی پیش اخراج شده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که کرملین به جستجوی اسمولنکوف نمی پردازد و نمی داند پس از اخراج این فرد، چه بر سر او آمده است.

یلنا کریلووا سخنگوی اداره کارپردازی (امور اقتصادی) دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز صبح ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر فعالیت یک جاسوس آمریکایی در این مرکز را تکذیب کرد.

وی به خبرگزاری دولتی ریانووستی گفت: اولگ اسمولنکوف که برخی رسانه‌ها وی را جاسوس آمریکا خواندند هرگز در این اداره کار نکرده است.

ساعاتی بعد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در واکنش به این پرسش که گفته می شود اسمولنکوف در سفارت روسیه در آمریکا و وزارت خارجه روسیه نیز کار می کرده است، گفت: من این فرد را نمی شناسم و در مورد شایعات هم اظهار نظر نمی کنم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها