ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس:

اتهام‌زنی‌های نتانیاهو علیه ایران مصرف داخلی و انتخاباتی دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات اخیر نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران عمدتا مصرف داخلی و انتخاباتی دارد و می‌خواهد با عملیات روانی مردم و گروه‌های سیاسی را سردرگم کرده و به اهداف خود برسد.

اتهام‌زنی‌های نتانیاهو علیه ایران مصرف داخلی و انتخاباتی دارد
کد خبر: 339563
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۰۹:۲۱:۵۹

اعتمادآنلاین| «ابوالفضل حسن‌بیگی» با اشاره به نمایش جدید تبلیغاتی نتانیاهو علیه ایران اظهارداشت: رژیم صهیونیستی از سویی درگیر معضلات و اختلافات داخلی است و از سوی دیگر سایه اقتدار و جایگاه مقاومت بر سر وی سنگینی می کند. وضعیت این رژیم به جایی رسیده که امروز جرات نمی کند کوچک‌ترین برخوردی با محور مقاومت داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سرزمین‌های اشغالی اضافه کرد: این حرکت‌ها و رفتارهای نتانیاهو بیشتر مصرف داخلی دارد، وی می‌خواهد با جنگ و عملیات روانی فرافکنی کرده و گزارشاتی ارائه دهد که مردم، گروه ها و احزاب داخلی را گیج کند که تا شاید بتواند در انتخابات موفق شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظرسنجی‌ها بر سقوط آقای نتانیاهو در انتخابات دلالت دارد، یادآور شد: به نظر می‌رسد نتانیاهو از منظر داخلی هم شکست فاحشی خواهد داشت زیرا حزب وی از منظر قدرت نظامی هم اکنون در بین مردم اسرائیل در سطح بسیار پایینی قرار دارد و چشم انداز روشنی پیش روی وی دیده نمی شود.

حسن‌بیگی در عین حال گفت: صحبت‌های نخست وزیر اسرائیل خیلی حساب شده نیست به طوری که مشاورین او هم مثل خودش سردرگم شده اند و حرف‌هایی می‌زنند که در دنیا بازخورد منفی دارد.

وی یادآور شد: نتانیاهو چند سال قبل هم با نشان دادن یک نقاشی در سازمان ملل دایره قرمز رنگی را به حاضران نشان داد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران 95 درصد مسیر رسیدن به بمب اتم را طی کرده است و اگر به سرعت جلوی ایران گرفته نشود، به زودی بمب اتم می‌سازد!

این نماینده مجلس دهم افزود: امروز دنیا می‌بیند که اسرائیل و آمریکا در خصوص دست یابی ایران به بمب اتمی دروغ گفته‌اند. در حالی که جمهوری اسلامی صادقانه اقدامات خود را انجام می دهد و در بحث هسته‌ای تولید، نگهداری و استفاده ازسلاح اتم بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری حرکت میکند.

وی افزود: فتوای رهبر انقلاب اسلامی در سطح بین الملل و افکار عمومی جهانی جا افتاده است و تحت هیچ شرایطی دروغ ها و یاوه‌گویی‌های نخست وزیر اسرائیل و مقامات آمریکا در این مسئله تاثیرگذار نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل بیش از 300 کلاهک هسته ای دارد و عضو ان پی تی هم نیست، درباره علت سکوت غربی‌ها نسبت به این مسئله گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از اسرائیل به عنوان یک ابزار در منطقه استفاده می‌کنند و نه تنها در سازمان ملل این رژیم را محکوم نمی‌کنند بلکه حتی آن را تقویت می‌کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های نتانیاهو برای تاثیرگذاری در مذاکرات ایران و اروپا خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در حال حاضر از نظر داخلی در شرایط خوبی نیستند؛ حزب مرکل در آلمان ضعیف شده است، فرانسوی‌ها با ناآرامی‌های مدنی داخلی مواجه هستند و انگلیس هم تحت تاثیر موضوع برگزیت با مسئله تزلزل دولت‌ها روبروست.

وی ادامه داد: به همین دلیل به نظر نمی رسد مواضع و فرافکنی‌های نخست وزیر اسرائیل تاثیری بر تصمیمات اروپا داشته باشد. اروپایی‌ها بیشتر متوجه اوضاع داخلی خود بوده و مترصد استفاده از فرصت رابطه با ایران برای حل مشکلاتشان هستند. لذا صحبت‌های آقای نتانیاهو بیشتر بازخورد و مصرف داخلی دارد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه عربستان سعودی و هم پیمانانش برای کنترل محور مقاومت زیر بلیط اسرائیل رفته‌اند، یادآور شد: سعودی‌ها و اطرافیانش پول‌های فراوانی به اعضای شورای امنیت می‌پردازند و علاقمند هستند که برای کنترل مقاومت سایه اسرائیل را بالای سر خود داشته باشند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اضافه کرد:نباید فراموش کرد که تولید کنندگان تسلیحات و صاحب تکنولوژی در این حوزه برای کسب درامدهای آن نیازمند این هستند با ایجاد فضای امنیتی همواره ترس و وحشت را به کشورهای منطقه ما تزریق و به آنها اسلحه بفروشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها