تابستان هم در فیلم‌سوزی به پاییز پیوست

مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما عنوان کرد در حالی که پیش از این تنها فصل پاییز به‌واسطه تراکم فیلم‌های روی پرده شاهد فیلمسوزی بودیم حالا در فصل تابستان هم شاهد این اتفاق هستیم.

تابستان هم در فیلم‌سوزی به پاییز پیوست
کد خبر: 339573
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما درباره جدیدترین فعالیت‌هایش گفت: در نظر داریم «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی را سوم مهر ماه به نمایش بگذاریم.

ضمن اینکه برای «فیگور» ساخته پویا پارسا مقدم، درخواست پروانه نمایش داده‌ایم البته این فیلم یک سری اصلاحیه‌های کوچک داشت که آن‌ها را رفع کردیم و در حال حاضر منتظر پروانه نمایش آن هستیم.

او افزود: در نظر داریم که در زمستان سال جاری یک فیلم سینمایی بسازیم به همین منظور 8 فیلمنامه از کارگردانان و نویسندگان مختلف به دست ما رسید که گروه فیلمنامه‌نویسان ما پس از بررسی آن‌ها متوجه شدند 3 فیلمنامه، قابل توجه‌تر است از همین رو مشغول مذاکره و بررسی شرایط ساخت برای یکی از آن‌ها هستیم.

ردایی با اشاره به شرایط اکران گفت: در فصل تابستان امسال فیلم‌ها به صورت پی در پی به نمایش درآمدند و به نظرم برخلاف سال‌های گذشته، شاهد فروش خوبی در این فصل نبودیم بخشی از این موضوع ناشی از نبود ارتباط منسجم بین شورای اکران، سینماداران، تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش است.

او تاکید کرد: اگر ساختار منسجمی وجود داشت برای مثال شاهد از بین رفتن یکی دو فیلم در اکران عید نوروز نبودیم چراکه همان فیلم‌ها در فصل‌های دیگر می‌توانستند به فروش بهتری برسند اما مساله این است که همه فکر می‌کنند بازه‌های زمانی مثل عید نوروز بهترین فصل برای نمایش آثار است به همین دلیل فصلی مانند تابستان که می‌تواند باعث برگشت سرمایه فیلمسازان شود، خالی می‌ماند یا در این بازه، فیلم‌هایی اکران می‌شود که جذابیت کمتری دارند.

ردایی ادامه داد: بنابراین به نظرم تقسیم بندی فیلم‌ها مشکل دارد و باعث می‌شود چنین موضوعاتی پیش می‌آید به نظرم اگر ساختار اکران اصلاح شود بحث‌های مربوط به فیلمسوزی مرتفع می‌شود.

این تهیه کننده اظهار کرد: ما خیلی وقت‌ها از هم سبقت می‌گیریم در حالی که شورای عالی اکران با اندیشیدن تمهیداتی می‌تواند تقسیم بندی بهتری در اکران داشته باشد تا فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف به نمایش دربیایند گویا هر فیلمی که دفتر پخش قوی‌تر و سینماهای بیشتری در اختیار داشته باشد می‌تواند موفق تر باشد.

او در پایان عنوان کرد: خیلی وقت‌ها تقصیر خودمان است برای مثال به دنبال بهترین زمان برای اکران هستیم و به این فکر نمی‌کنیم که شاید آن «بهترین زمان» برای فیلم ما مناسب نباشد.

برای مثال ما اگر «سال دوم دانشکده من» را در عید نوروز اکران می‌کردیم نمی‌توانست فروشی داشته باشد اما با توجه به اینکه این فیلم برای قشر جوان و دانشجو است، خواستیم آن را در پاییز اکران کنیم تا زمان مناسب تری باشد.

اگر ما این تغییرات را در خودمان ایجاد کنیم و این هماهنگی در ساختار اکران وجود داشته باشد شاهد اکران بهتری خواهیم بود. ضمن اینکه تاسف بار است که پیش از این فصل فیلمسوزی تنها مربوط به پاییز می‌شد اما حالا تابستان هم به آن اضافه شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها