عبدالعلی گواهی، معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

تهدیدات دشمن با پیروی از فرهنگ عاشورا خنثی می‌شود

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا راه موفقیت امروز ملت ایران و پیروزی در برابر تهدیدات دشمن را پیروی از فرهنگ عاشورا دانست.

تهدیدات دشمن با پیروی از فرهنگ عاشورا خنثی می‌شود
کد خبر: 339609
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۰:۲۶:۵۰

اعتمادآنلاین| عبدالعلی گواهی، معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش بیان کرد: عاشورا سراسر درس و معرفت است و افراد مختلف می توانند متناسب با نیازی که دارند و شرایطی که در آن به قرار دارند از عاشورا و درس‌های گرانقدر آن بهره برداری کنند، همانگونه که در طول تاریخ افراد مختلف از این درس‌های گران قیمت برای آزادی خود بهره مند شده اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نتیجه پیروی از فرهنگ عاشورا و عدم پذیرش طاغوت دانست و ادامه داد: عاشورا درس‌های بسیاری دارد که یکی از مهمترین آنها دین داری و توجه به پروردگار متعال است، در تاریخ می خوانین که امان حسین(ع) در ظاهر عاشورا و با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌ها نماز اول وقت را به ما می‌دارد و نماز اول وقت را بر جنگ با دشمنان خدا مقدم می‌دانند، در حالی که شاید به تعمیر ما جنگ اولویت می‌داشت و می‌توانید به توفیقات دست یابد.

گواهی دستیابی به عزت و جلال را یکی دیگر از درس‌های عاشورای حسینی(ع) دانست و گفت: امام حسین(ع) استقامت و صبر بر مصیبت‌ها را نشان داد و عزت و اقتدار خود و یاران وفادارش به اثبات رسید، اما با فدا کردن جان خود و فرزندان و یارانش به ما، ظلم ناپذیری و شهادت طلبی را به ما آموخت که بفهمیم و بدانیم در راه حق و برای اثبات حقانیت می‌بایست از جان شیرین و حتی عزیزترین افراد خانواده گذشت.

وی افزود: امام حسین(ع) با صبر و استقامت به ما ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموختند، امروز هم اگر می‌بینیم که استکبار جهانی تحریم را بر ملت ایران تحمیل کرده و حتی دارو و مواد غذایی را هم جزو تحریم قرار داده‌اند به خاطر حقانیت و عدم پذیرش ظلم از سوی ملت ایران است.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا راه موفقیت امروز ملت ما و پیروزی در برابر تهدیدات دشمن را پیروی از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: ملت ایران در طول این سال‌ها با الگو قرار دادن امام حسین(ع) در برابر ظلم و زور و تزویر ایستاده است و به خوبی می‌دانند که نتیجه صبر و استقامت پیروزی است.

گواهی گفت: ما باید از عاشورا تیزبینی، بصیرت، غیرت دینی و حرکت در مسیر رضای خداوند را فرابگیریم و در پرتو این گنج‌های گرانقدر عاشورا حرکت کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها