کد خبر: 339620
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۰:۳۸:۴۵
| |

سرلشکرمحمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران:

همکاری تهران و پکن از اهمیت بالایی برخوردار است/ سفر هیات نظامی چین به ایران در آینده نزدیک

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هیاتی از ارتش چین در آینده نزدیک برای نشست کمیسیون‌های فنی، صنعتی و نظامی به ایران سفر خواهد کرد.

همکاری تهران و پکن از اهمیت بالایی برخوردار است/ سفر هیات نظامی چین به ایران در آینده نزدیک
کد خبر: 339620
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۰:۳۸:۴۵

اعتمادآنلاین| سرلشکرمحمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران بیان کرد: روابط ایران و چین از سال 2016 به سطح تعاملات راهبردی ارتقا یافته و برنامه جامع توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تدوین و مبادله شده است.

او جمهوری خلق چین را کشوری مهم در جهان و آسیا خواند و اظهار کرد: همکاری و روابط ایران با چین در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در پاسخ به سوالی در خصوص علت سفرش به چین گفت: در زمان حاضر سفرم برای تبادل نظر با همتای چینی در خصوص مسائل راهبردی، فنی و نظامی ضروری بود .

باقری ادامه داد: در این سفر با فرماندهان و مقامات چینی در مورد تحولات آینده شرق و جنوب غرب آسیا و تحولات جهان گفت وگو خواهیم کرد.

او با بیان اینکه پیش بینی شده تا از یک پایگاه دریایی و تجهیزات دریایی نیرو‌های مسلح چین در شانگ‌های دیدن کنیم، تصریح کرد: با مقامات پکن در باره برنامه‌های کشورشان در دریای جنوبی چین با توجه به اینکه از جانب آمریکا مورد تهدید قرار گرفته است، صحبت خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های مشترک فنی، صنعتی و نظامی ایران و چین گفت: در جریان این سفر کمیسیون مشترک نظامی دو کشور برگزار می‌شود.

او افزود: در کمیسیون فنی و صنعتی مسائل صنایع دفاعی ایران و چین و در کمیسیون مشترک نظامی مسائلی مانند آموزش ها، رزمایش‌ها و مباحث نظامی مطرح و بررسی خواهد شد.

باقری در بخش پایانی سخانش با بیان اینکه در این سفر پیشبرد اهداف کمیسیون‌های فعال بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک هم با حضور یک هیات از ارتش چین در ایران نشست کمیسیون‌های فنی، صنعتی و نظامی برای بررسی جزئیات مسائل تشکیل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها