کد خبر: 339677
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

محمود کلهر، مربی تیم‌های پایه فوتبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دیدارهای دوستانه ملاک خوبی برای تحلیل عملکرد تیم امید نیست/ مجیدی باید از مربیان پایه در تیم ملی امید استفاده کند/ نمازی می‌تواند در تیم امید تاثیرگذار باشد/ حالا وقت نتیجه گرفتن است

محمود کلهر، مربی تیم‌های پایه، گفت: «مجیدی باید مربیانی را به تیم ملی امید بیاورد که تخصص کار با تیم‌های پایه را داشته باشند تا بتوانند هم به تیم ملی و هم به خود فرهاد مجیدی کمک کنند. اگر نتیجه گرفتن تیم ملی را می‌خواهیم، راهی جز این نداریم.»

دیدارهای دوستانه ملاک خوبی برای تحلیل عملکرد تیم امید نیست/ مجیدی باید از مربیان پایه در تیم ملی امید استفاده کند/ نمازی می‌تواند در تیم امید تاثیرگذار باشد/ حالا وقت نتیجه گرفتن است
کد خبر: 339677
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسرت؛ این تنها کلمه‌ای است که می‌تواند وضعیت تیم ملی فوتبال امید ایران را به‌ خوبی بازگو کند. بیش از 50 سال است که فوتبال ایران تلاش می‌کند راهی المپیک شود، اما هر بار تلاشش بی‌نتیجه باقی می‌ماند و دوباره روز از نو و روزی از نو. بعد از جدایی کرانچار از تیم ملی امید، فدراسیون فوتبال به همراه حمید استیلی تلاش کردند یک مربی ایرانی را جانشین این مربی کروات کنند. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی افرادی بودند که فدراسیون فوتبال با آنها مذاکره کرد، اما شرایط تیم ملی امید به‌ قدری ناامیدکننده بود که هیچ‌کدام از آنها حاضر نشدند هدایت این تیم را بر عهده بگیرند. فرهاد مجیدی آخرین گزینه فدراسیون بود. او که در اواخر فصل هجدهم جانشین وینفرد شفر در استقلال شده بود، بعد از اینکه متوجه شد مدیران آبی علاقه‌ای به او ندارند به‌ سرعت پیشنهاد فدراسیون فوتبال را قبول کرد. مجیدی هدایت تیمی را بر عهده گرفت که هیچ‌کدام از اهالی فوتبال امیدی به آن نداشتند. او اما خیلی زود تمرین تیم ملی امید را استارت زد تا نشان دهد انگیزه زیادی برای کسب موفقیت به همراه این تیم دارد. مجیدی تلاش کرد یک مربی اسپانیایی را به کادر فنی اضافه کند، اما موفق به انجام این کار نشد. امید نمازی گزینه اصلی فدراسیون برای اضافه شدن به کادر تیم ملی امید بود و مجیدی هم با این انتخاب موافقت کرد.

نتایج ضعیف تیم ملی امید در بازی‌های دوستانه

مجیدی تیم ملی را تمرین می‌داد، اما تنها راه شناخت نقاط ضعف تیم ملی انجام بازی‌های دوستانه بود. تیم ملی امید راهی ازبکستان شد تا در دیداری دوستانه به مصاف ازبکستان برود. شاگردان مجیدی در اولین بازی خودشان برابر ازبکستان با یک گل شکست خوردند و در بازی دوم هم شکستی سنگین را تجربه کردند. سهم ایران در این 2 دیدار دوستانه تنها یک گل بود، دیداری که به‌ خوبی نشان داد تیم ملی امید ایران ضعف‌های زیادی دارد. ضعف‌هایی که می‌تواند راه رسیدن ایران به المپیک را دوباره سخت کند.

مجیدی باید از مربیان پایه در تیم ملی امید استفاده کند

محمود کلهر، بازیکن پیشین پرسپولیس و مربی تیم‌های پایه، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان مربی تیم ملی امید گفت: «فرهاد مجیدی بازیکن شناخته‌شده‌ای در فوتبال ایران است و امیدوارم بتواند در تیم امید موفق باشد. به عقیده من مجیدی باید مربیانی را به تیم ملی امید بیاورد که تخصص کار با تیم‌های پایه را داشته باشند تا بتوانند هم به تیم ملی و هم به خود فرهاد مجیدی کمک کنند. اگر نتیجه گرفتن تیم ملی را می‌خواهیم، راهی جز این نداریم.»

این مربی تیم‌های پایه درباره نتایج تیم ملی امید در بازی‌ دوستانه برابر ازبکستان هم گفت: «نتایجی که تیم ملی امید در بازی‌های تدارکاتی به دست آورده ملاک خوبی برای تحلیل عملکرد تیم امید نیست. بی‌شک این بازی‌های تدارکاتی کمک می‌کند تا نقاط ضعف تیم ملی برطرف و آماده بازی‌های رسمی شود.»

او ادامه داد: «تیم امید پشتوانه تیم بزرگسالان است. مربیان تیم امید باید تلاش کنند بازیکنان باتجربه‌ای را به فوتبال ایران و تیم ملی بزرگسالان معرفی کند.»

نمازی می‌تواند در تیم امید تاثیرگذار باشد

این مربی تیم‌های پایه درباره انتخاب امید نمازی به‌ عنوان دستیار فرهاد مجیدی در تیم ملی امید نیز گفت: «امیدوارم نمازی در تیم ملی امید موفق باشد. او سال‌ها در رده‌های پایه کار کرده و همین موضوع می‌تواند به تیم ملی کمک کند. هرچند نمازی در ذوب‌آهن موفق نبود و نتوانست نتایج خوبی کسب کند، اما به گمانم در تیم امید می‌تواند تاثیرگذار باشد.»

کلهر درباره وضعیت تیم‌های پایه ایران توضیح داد: «تیم‌های پایه ایران شرایط خوبی ندارند و هر کس می‌تواند باید کمک کند تا فوتبال پایه ایران از این وضعیت خارج شود. در شرایط کنونی کسب نتیجه مهم‌ترین اولویت برای تیم ملی امید است. حتی اگر خوب هم‌ بازی نمی‌کنیم، باید نتیجه‌ای درخور نام ایران بگیریم.»

حالا وقت نتیجه گرفتن است

او درباره چرایی لزوم نتیجه گرفتن تیم امید گفت: «به این دلیل که تیم امید تلاش می‌کند راهی المپیک شود و به حسرت 50 ساله ایران پایان دهد. به همین خاطر حالا وقت نتیجه گرفتن است. مجیدی کار سختی پیش رو دارد و همه باید از این تیم حمایت کنند. اگر تیم امید راهی المپیک شود، فوتبال پایه ایران از آن نفع خواهد برد. سال‌هاست که تیم‌های پایه ایران در حال درجا زدن هستند و کسب موفقیت می‌تواند شرایط را برای فوتبال پایه تغییر دهد.»

کلهر در پایان درباره حضور مربی خارجی در تیم ملی امید کنار فرهاد مجیدی گفت: «با وجود فرصت کمی که در اختیار تیم ملی امید است، حضور دستیاران خارجی هیچ کمکی به تیم ملی نمی‌کند. فکر می‌کنم مربیان ایرانی شناخت بهتری از فوتبال و بازیکنان ایرانی دارند و می‌توانند به بهترین شکل به مجیدی کمک کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها