رئیس شورای عالی استان‌ها:

مدیریت یکپارچه شهری زمینه‌ساز ارتقای خدمات شهری است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه اجرای مدیریت یکپارچه شهری در همه شهرهای کشور دشواری خاص خود را دارد، پیشنهاد می‌دهیم به صورت پایلوت در شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها اجرایی شود.

مدیریت یکپارچه شهری زمینه‌ساز ارتقای خدمات شهری است
کد خبر: 339709
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۱:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری، درباره سرانجام مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری زمینه‌ساز ارتقای خدمات شهری و اجرای صحیح طرح‌های توسعه‌ای است تا از مدیریت ناهماهنگ شهری خارج شویم.

وی ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود که نهاد سیاست‌گذار، مجری و ناظر همگی در کنار هم فعالیت کنند و می‌توان مدیریت یکپارچه شهری را در ابعاد گوناگون مانند خدمات شهری،‌ حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست، اقتصاد و دیگر طرح‌های توسعه شهری اجرایی کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها باید بر اساس نظام یکپارچه شهری صورت بگیرد،‌ گفت: مدیریت یکپارچه شهری در مقابل مدیریت جزیره‌ای می‌تواند برنامه‌ریزی و بودجه شهرها را هدایت کند و موجب تحقق هر چه بهتر حقوق شهروندی شود.

الویری بیان داشت:‌ معنای مدیریت یکپارچه شهری این نیست که تمامی امور به دست شهرداری‌ها باشد و می‌توان در سطوح مختلف و گام به گام این موارد را بررسی کرد و به دولت پیشنهاد می‌دهیم با توجه به اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری در همه شهرهای کشور دشوار است، بنابراین به صورت پایلوت این امر در شهرهای مرکز استان و یا کلانشهرها اجرایی شود.

وی یادآور شد: مجدداً در خصوص مدیریت یکپارچه شهری با مجلس شورای اسلامی مذاکراتی داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها