کد خبر: 339710
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۳:۵۹
| |

آرامش تیم ملی والیبال در شیکاگو مهم است، در تهران بی‌اهمیت

سرپرست فدراسیون والیبال که پیش‌تر قصد داشت در سفر به شیکاگو ملی‌پوشان را همراهی کند، حالا قصد دارد درست یک روز پس از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا،‌ برای شرکت در انتخابات استعفا دهد.

آرامش تیم ملی والیبال در شیکاگو مهم است، در تهران بی‌اهمیت
کد خبر: 339710
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۳:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ موعد ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات فدراسیون والیبال، روز یکشنبه 24 شهریور به پایان می‌رسد. افشین داوری سرپرست فدراسیون که در طول ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده بود که علاقه دارد رئیس فدراسیون والیبال شود، هفته گذشته هم در مصاحبه‌ای گفت که اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند، ابتدا از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان زمان ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات، احتمال زیادی وجود دارد که داوری شنبه استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان تقدیم کند و سپس در روز یکشنبه ثبت نام خود را انجام دهد. اما مسئله بسیار مهم اینجاست که این تصمیم داوری دقیقا دو روز برگزاری مسابقات تیم ملی ایران مقابل قطر و استرالیا انجام می‌شود؛ مسابقاتی که شاید مهم‌ترین دیدارهای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

ایران میزبانی بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا است و استعفای سرپرست فدراسیون ایران، آن هم تنها یکی روز پس از آغاز مسابقات می‌تواند چهره بین‌المللی والیبال کشور را زیر سوال ببرد. تصمیم داوری برای استعفا درحالی است که از 18 خرداد دوران 6 ماهه قانونی سرپرستی او در فدراسیون والیبال به پایان رسید اما در چند ماه گذشته او همچنان به صورت غیرقانونی در فدراسیون حضور دارد. از سوی دیگر ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات نیز از 8 شهریور آغاز شد و اگر داوری علاقمند بود که در انتخابات شرکت کند، می‌توانست در روزهای قبل استعفا بدهد تا وزارت ورزش نیز پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، فرد دیگری را به سرپرستی فدراسیون منصوب کند.

پیش‌تر قرار بود ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات فدراسیون والیبال در تیرماه برگزار شود ولی این کار به تعویق افتاد. در آن زمان علت تعویق انتخابات، به هم نخوردن آرامش تیم ملی بزرگسالان در آستانه انتخابی المپیک و تیم نوجوانان در آستانه مسابقات قهرمانی جهان عنوان شد؛ در حالی که حدود یک ماه تا آغاز این دو تورنمنت باقی مانده بود. اما حالا داوری دقیقا در روز حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی ایران قصد دارد فدراسیون را رها کند تا سپس به عنوان رئیس به آن بازگردد.

وقتی تیم ملی والیبال ایران قرار بود برای شرکت در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به شیکاگو سفر کند، داوری هم تصمیم گرفته بود در این سفر به ینگه‌دنیا همراه ملی‌پوشان باشد؛ سفری که البته پس از انتقادات رسانه‌ها لغو شد. ولی این‌بار که مسابقات قهرمانی آسیا در تهران برگزار می‌شود سرپرست فدراسیون بدون توجه به آبروی بین‌المللی والیبال ایران و کیفیت میزبانی مسابقات، به فکر شرکت در انتخابات افتاده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها