کد خبر: 339738
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۴:۰۳:۳۱
| |

مادورو:

رزمایش نظامی در مرز کلمبیا برای محافظت از ونزوئلاست

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد تحرکات نظامی این کشور در نزدیکی مرز کلمبیا با هدف تهدید هیچ کشوری نیست.

رزمایش نظامی در مرز کلمبیا برای محافظت از ونزوئلاست
کد خبر: 339738
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۴:۰۳:۳۱

اعتمادآنلاین| نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است تحرکات نظامی این کشور در نزدیکی مرز کلمبیا با هدف تهدید هیچ کشوری نیست بلکه صرفا برای محافظت از حاکمیت ارضی ونزوئلاست.

او گفت: ما کسی را تهدید نمی‌کنیم. ارتش ونزوئلا هرگز فراتر از مرز‌های این کشور نرفته است تا قلمرو ملت دیگری را تهدید یا به آن حمله کند و این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ایده اصلی نیرو‌های مسلح ما یک استراتژی دفاعی است [...]، اما در این مورد، در صورت نیاز به محافظت مسلحانه از [شهروندان ونزوئلا]، ما نیرو‌های مسلح آماده و مجهز برای محافظت از میهن را در اختیار داریم.

هفته گذشته، مادورو اعلام کرد که در تاریخ 10 تا 28 سپتامبر رزمایش‌های نظامی گسترده در نزدیکی مرز کلمبیا برگزار می‌شود. به گفته او، ونزوئلا برای اجرای این رزمایش سیستم‌های دفاع هوایی را در مرز خود با کلمبیا مستقر کرده است.

روابط بین کاراکاس و بوگوتا بر اثر بحران سیاسی که در ونزوئلا رخ داد، بدتر شد. در ماه ژانویه، مخالفان تلاش کردند مادورو را سرنگون کنند تا سرکرده خود خوان گوآیدو را بر منصب بنشانند. اگرچه این تلاش ناکام ماند، اما ناآرامی علیه دولت قانونی کاراکاس ادامه یافت. ونزوئلا دولت بوگوتا را متهم به برنامه ریزی برای سرنگونی و ترور مادورو کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها