ترامپ:

مذاکرات با طالبان، مرده است

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد مذاکرات کشورش با طالبان که پیش‌تر آن را متوقف کرده بود، اکنون مرده است.

مذاکرات با طالبان، مرده است
کد خبر: 339766
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۴:۴۷:۵۵

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که مذاکرات با گروه طالبان که پیش از این متوقف شده بود، اکنون مرده است.

اوایل هفته جاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که قرار بود روز یکشنبه به‌طور جداگانه و مخفیانه با رهبران طالبان و «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در «کمپ دیوید» دیدار کند اما به‌دلیل حمله طالبان در کابل که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله یک نظامی آمریکایی شد مذاکرات با این گروه را لغو می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت: ترامپ تصمیم خود برای لغو گفت‌وگوها با طالبان را پنجشنبه هفته گذشته اتخاذ کرده بود اما اعلام آن را به تاخیر انداخت.

از سوی دیگر، نیز گروه طالبان در واکنش به لغو مذاکرات قطر توسط ترامپ تاکید کرد که مبارزه 18 ساله آنها ثابت کرده است که جز پایان یافتن کامل اشغال افغانستان به هیچ چیزی قانع نمی‌شویم و به جهاد ادامه می‌دهیم.

طالبان تاکید کرد: با آمریکا مذاکرات مفیدی داشتیم و توافقنامه نهایی شد همچنین گفت‌وگوها در فضای خوبی به پایان رسید و دو طرف برای امضای آن آمادگی می‌گرفتند.

بیانیه افزود: پس از امضای توافقنامه قرار بود که در 23 ماه جاری میلادی نخستین روز از نشست مذاکرات بین‌الافغانی برگزار شود و کشورهای منطقه و جهان همچنین سازمان‌های بین‌المللی نیز از این روند حمایت کردند.

طالبان تصریح کرد: «اکنون که رئیس‌جمهور آمریکا روند مذاکرات با امارت اسلامی را متوقف کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود آمریکا می‌رسد.»

با این حال، رسانه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به لغو مذاکرات آمریکا با طالبان نوشت که ترامپ پیش از این نظر خود را درباره چنین تصمیم‌هایی مانند رابطه با کره شمالی تغییر داده بود اما بازگشت طالبان سر میز مذاکره دشوار است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها