مستند "مذاکرات آمریکا با طالبان" از تلویزیون پخش می‌شود

جدیدترین قسمت از مستند تلویزیونی «360 درجه» که به بررسی مذاکرات اخیر میان آمریکا و طالبان می‌پردازد؛ روی آنتن می‌رود.

مستند "مذاکرات آمریکا با طالبان" از تلویزیون پخش می‌شود
کد خبر: 339857
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۸:۳۵:۱۸

اعتمادآنلاین| افغانستان همواره منطقه‌ای جذاب برای ایالات متحده بوده است و سران این کشور هیچگاه علاقه خود برای سلطه بر این کشور را مخفی نکرده‌اند. از زمان حمله نظامی و حضور چندین ساله نیروهای آمریکایی در این کشور تا به امروز، مسئله افغانستان تبدیل به یک معمای پیچیده برای روسای جمهور آمریکا شده است.

چند سال قبل، آمریکا به بهانه مقابله با طالبان یک جنگ نظامی تمام عیار را علیه افغانستان تدارک دید؛ اما در این سال‌ها نه مشکلی از مردم افغانستان حل و نه چیزی از قدرت طالبان کم شد؛ حالا آمریکا گزینه مذاکره را پیشنهاد داده و چند ماهی است که درگیر مذاکره با طالبان است؛ گفته می‌شود علت استعفای جان بولتون در روزهای گذشته نیز اختلاف نظر جدی‌اش بر سر روند این مذاکرات بوده است؛ اغلب سیاستمداران افغانستانی، تنها راه‌ حل برای مشکلات کشورشان را گفت‌وگوی افغانستانی- افغانستانی می‌دانند و هرگونه مذاکره آمریکایی را بی فایده می‌دانند.

برنامه این هفته «360 درجه» به بررسی این مذاکرات پرداخته و با نمایش بدعهدی‌های ایالات متحده در مذاکره با ایران و کره شمالی، سرانجام این گفت‌وگوها را از منظر کارشناسان به تصویر می‌کشد.

«360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها