کد خبر: 339863
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۹:۰۱:۵۴
| |

تجمع نیروهای سعودی هدف حمله 3 موشک یمنی قرار گرفت

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن عصر چهارشنبه اعلام کرد: تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب این کشور هدف 3 موشک قرار گرفته است.

تجمع نیروهای سعودی هدف حمله 3 موشک یمنی قرار گرفت
کد خبر: 339863
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۹:۰۱:۵۴

اعتمادآنلاین| این موشک ها از نوع "زلزال 1" بوده که تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار داده است. این حملات در نزدیکی گذرگاه مرزی "عَلب" در مرز عربستان و یمن انجام شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، مراکز نظامی و حساس در جنوب عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" در هفته های اخیر هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

همچنین در ماه جولای (تیر)، 23 عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شد که 18 مورد آن با موشک «قاصف 2k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بود.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که به تدریج درصدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال1394 تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها