سالاری، معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

ایران سازه‌ گلخانه‌ای صادر می‌کند

ایرج سالاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: کشور از نظر فعالیت و تولیدات گلخانه‌ای به استاندارد بالایی دست یافته و حتی سازه‌های این بخش به دیگر کشورها صادر می‌شود.

ایران سازه‌ گلخانه‌ای صادر می‌کند
کد خبر: 339872
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۹:۴۴:۲۵

اعتمادآنلاین| ایرج سالاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) در شهرستان مانه و سملقان، گفت: با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشت گلخانه ای افزایش پیدا کرده و این بخش در حال رشد و توسعه است.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت گلخانه ها به سمت افزایش تولید، بهره وری و صادرات، افزود: دولت بخش زیادی از تسهیلات بانکی را که در دیگر بخش ها با محدودیت مواجه است به سمت کشت گلخانه ای سوق داده و از طرفی تسهیلات با نرخ پایین را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است.

سالاری با اشاره به لزوم کاهش زمان و فرایند سرمایه گذاری، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور روان کردن و رونق کسب و کار در این بخش، تلاش کرد با پیگیری زیاد، استعلام های این حوزه را، که زمانبری بسیاری داست، حذف کند.

وی بیان کرد: در سال 97 زمان مورد نیاز برای صدور پروانه گلخانه به طور میانگین 200 روز بود که اکنون این مدت به 20 روز کاهش یافته است.

وی افزود: برای متقاضیان ایجاد گلخانه در استان خراسان شمالی محدودیتی وجود ندارد و تسهیلات با نرخ 7 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دوره بازپرداخت آن نیز نسبت به استان های دیگر 2 سال طولانی تر است.

مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) در گستره 115 هکتار ایجاد می شود که با 60 قطعه در سه مرحله اجرا می شود و تمام زیرساخت های آن آماده شده است.

31 سرمایه گذار در راه اندازی قطعات این مجتمع گلخانه ای مشارکت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها