کد خبر: 339888
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۲۰:۵۳:۰۰
| |

لاوروف به عراق می رود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با اعلام اینکه در آینده نزدیک به عراق سفر می کند، دیدار از این کشور را بخشی از تلاش ها برای حمایت از رهبری عراق برای انسجام و همبستگی جامعه این کشور و تامین سازش قومی و مذهبی عنوان کرد.

لاوروف به عراق می رود
کد خبر: 339888
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۲۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرگئی لاوروف، روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نیکلای پوپسکو وزیر خارجه مولداوی در مسکو در پاسخ به سوال خبرنگاری، برنامه سفر خود به عراق را تایید کرد و افزود: در آینده نزدیک به عراق ازجمله منطقه کردستان این کشور سفر می کنم.


پیشتر میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه گفته بود که لاوروف اوایل ماه اکتبر به عراق سفر می کند و موید صالح معاون وزیر خارجه عراق نیز در گفت وگو با ریانووستی روز هفتم ماه اکتبر (15 مهر ماه) را تاریخ سفر وزیر خارجه روسیه به بغداد خوانده بود.


لاوروف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از همتای عراقی خود دعوت نامه برای سفر به این کشور دارم، اظهار داشت: ما توافق کردیم که این سفر تا پایان سال جاری (میلادی) برگزار خواهد شد.در زمان حاضر درباره تاریخ مشخص این دیدار هماهنگی می کنیم.


وی افزود: در چارچوب برنامه این سفر قرار است به اربیل و کردستان عراق بروم.


وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه عراق بازیگر مهم و کلیدی منطقه و شریک روسیه است، اظهار کرد: دیدار از این منطقه بخشی از تلاش ها برای حمایت از اقدامات رهبری عراق برای انسجام و همبستگی جامعه این کشور و تامین سازش قومی و مذهبی است.


وی خاطرنشان کرد که در مذاکرات در عراق برخی مسائل بین المللی و منطقه ای و نیز توافق های دوجانبه مطرح و بررسی خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها