کد خبر: 339964
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

تسلا مدل S تاج و تخت را از جگوار گرفت

ایلان ماسک گفت: خودروی برقی تسلا مدل S با ثبت یک رکورد سرعت جدید در یک پیست سرعت، گوی سبقت را از خودروی جگوار که رکورددار قبلی بود، ربود.

تسلا مدل S تاج و تخت را از جگوار گرفت
کد خبر: 339964
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با اعلام "ایلان ماسک" رئیس شرکت تسلا، خودروی تسلا مدل S رکورد جدیدی را به عنوان سریع‌ترین اتومبیل چهار درب در پیست اتومبیلرانی سرعت "لاگونا سکا"(Laguna Seca) در کالیفرنیا به ثبت رسانده است.

رئیس تسلا در حساب کاربری توئیتر خود با انتشار این خبر از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما گفت که فردا ویدیویی از آن منتشر خواهد کرد.

وی در توئیت خود نوشت: مدل S رکورد سریع‌ترین خودروی چهار درب را در پیست لاگونا سکا ثبت کرده است، ویدیو فردا منتشر می‌شود.

اکنون این ویدیو منتشر شده است که در زیر آمده است.

این اولین پیروزی تسلا در این پیست نیست. خودروی تسلا مدل 3 نیز رکورد سرعت خودروهای برقی را در ماه ژوئیه از آن خود کرد. اما با این دستاورد جدید، جگوار(Jaguar) را پشت سر گذاشت. این شرکت در سپتامبر 2018 در پروژه Jaguar XE SV 8. یک دور این پیست را در یک دقیقه و 37 ثانیه و 54 صدم ثانیه طی کرد.

این در حالی است که خودروی تسلا مدل S با به کارگیری یک راننده آماتور موفق شد این رکورد را به یک دقیقه و 36 ثانیه و 555 هزارم ثانیه بهبود بخشد.

ماسک همچنین اعلام کرد به زودی مدل S را در پیست نوربرگرینگ(Nürburgring) آلمان به آزمایش خواهد گذاشت تا با رکورد پورشه تایکان رقابت کند. چرا که پورشه نیز با مدل جدید برقی خود چشم به این رکورد دارد.

پورشه نیز از این رقابت استقبال کرد و گفت: ما عاشق رقابت هستیم و از هر شرکتی در پیست نوربرگرینگ استقبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها